چاووش اوغلو: قدس و فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت

چاووش اوغلو: قدس و فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت
پنج‌شنبه 30 آذر 1396 - 21:24

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: تهدید کشورهای عضو سازمان ملل از سوی آمریکا در خصوص رای به پیش نویس قطعنامه حمایت از قدس و درخواست لغو دستور ترامپ در شناسایی قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی، غیرقابل قبول است.

العالم-ترکیه

چاووش‌اوغلو طی سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره قدس تاکید کرد: روز گذشته مشاهده کردید که یک کشور عضو سازمان ملل، دیگر کشورهای عضو را تهدید کرد و برخی از اعضای این سازمان نیز با تهدید قطع کمک های توسعه ای مواجه شدند.
وی با غیراخلاقی خواندن خرید اراده کشورها با دلار و با بیان این که ترکیه از تهدیدات آمریکا واهمه ای ندارد، اظهار کرد: قوی بودن به معنای محق بودن نمی باشد و دنیا بزرگتر از پنج قدرت دارای حق وتو است.
وی با تاکید بر این که مردم فلسطین نیز مانند همه حق زندگی ایمن و آزاد دارند، گفت: امروز همصدا با فلسطین خواهیم شد.
چاووش اوغلو اضافه کرد: فلسطینی‌ها حق دارند در چارچوب مرزهای 1967 و به پایتختی قدس، دولت خود را داشته باشند.
وی با بیان این که 'همه برای تامین عدالت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مسئولیت داریم' افزود: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نقض قوانین بین المللی و حمله به ارزشهای جهانی است.
وی با فراخواندن کشورهای عضو سازمان ملل در رای به لغو طرح آمریکا مبنی بر شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بیان کرد: این رای گیری برای نشان دادن این که مساله فلسطین هنوز هم مساله مهم جهانی می باشد، دارای اهمیت است.
وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: امروز برای تحقق عدالت و صلح صدای خود را بلند می کنیم و بر این اساس ترکیه هرگز قدس را تنها نخواهد گذاشت و مردم فلسطین هرگز تنها نخواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها