جزئیات آماده‌باش نهادهای استان تهران برای زلزله احتمالی

جزئیات آماده‌باش نهادهای استان تهران برای زلزله احتمالی
جمعه 1 دی 1396 - 12:56

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به جدیدترین اقدامات انجام گرفته برای بروز زلزله احتمالی استان تهران تاکید کرد: امروز نیز در حالت آماده‌باش هستیم اما خوشبختانه از بار این مشکل کاسته شده است و نگرانی خاصی وجود ندارد.

العالم _ ایران

حسین الماسی درباره آخرین تمهیدات اندیشیده شده برای زلزله احتمالی استان تهران و تازه‌ترین اقدامات بابت زلزله دو شب گذشته ملارد (مرز استانهای تهران و البرز) اظهار کرد: امروز نیز حالت آماده‌باش هستیم اما خوشبختانه از بار مشکل پیش آمده بابت زلزله 5.2 ریشتری کاسته شده است.

وی ادامه داد: در هر صورت زلزله یکی از بلایای طبیعی محسوب می‌شود و نمی‌توان نسبت به آمدن یا نیامدن آن اطمینان داشت؛ در هر حال مجبور هستیم که همیشه در حالت آماده باشیم.

مدیرکل بحران استان تهران تصریح کرد:‌ به مراقبتهای بیشتری از قبل نیازمندیم و در این رابطه نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است که البته کارهای علمی نیز از سوی کارشناسان زلزله شناسی نیز انجام می‌گیرد.

به گفته الماسی، باید برای استان تهران به ویژه در بحث ساختمانهای روستایی و شهری و مقاوم سازی آنها تمهیدات جدی در نظر گرفته شود که در این رابطه دستورهایی نیز صادر شده است.

وی افزود: استاندار تهران نیز اخیراً تاکید کرده که در بحث ساختمانهای در حال ساخت نظارت بر مقاوم سازی انجام شود و هر مهندس ناظری که در کار خود تاییدیه اشتباه صادر کرده یا به اهمال کاری پرداخته است به مراجع قضایی معرفی شود تا برخورد لازم برابر با قانون صورت پذیرد.

مدیرکل بحران استان تهران ادامه داد: فرمانداران، شهرداران و مسئولان ذیربط در استان تهران موظف شدند تا پیگیری‌های جدی برای این دستور آقای استاندار را مورد اهتمام قرار گیرند تا در بحث مقاوم سازی دچار مسئله نشویم.

 الماسی تصریح کرد:یکی دیگر از برنامه‌های مهم بحث پارکهای بحران بود که قرار شد تا این مسئله مهم نیز هر چه سریعتر پیگیری و نهایی شود.

وی در پایان به مردم توصیه کرد که در حال حاضر نگرانی خاصی نداشته باشند و در شرایطی همانند زلزله و بلایای طبیعی که وضعیت بحرانی می‌شود خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها