جمعه خشم سوم/

تظاهرات فلسطینی ها در کرانه باختری، قدس و غزه/ بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیستی 2 فلسطینی شهید و ده ها نفر دیگر زخمی شدند

جمعه 1 دی 1396 - 15:01

مردم کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه امروز جمعه برای مشارکت در تظاهرات " جمعه خشم " به خیابان ها آمدند و علیه دستور ترامپ راهپیمائی کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

مردم کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه امروز جمعه برای مشارکت در تظاهرات " جمعه خشم " به خیابان ها آمدند و علیه دستور ترامپ راهپیمائی کردند که در ذیل گزارش مشروحی از این تظاهرات را می خوانید:

*یک تظاهرات در اردوگاه العروب در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری برای اعلام حمایت از قدس اشغالی آغاز شد .

*گروهی از فلسطینی ها هم در مناطق دیگر کرانه باختری با نظامیان صهیونیست پس از اقامه نماز جمعه درگیر شدند.

*در شهرهای بیت لحم (جنوب) و رام الله (غرب) نظامیان صهیونیست از گاز اشک آور برای متفرق کردن فلسطینی ها استفاده کردند و یک جوان فلسطینی در شمال بیت لحم با گلوله پلاستیکی مجروح شد.

*خبر دیگر اینکه ارتش اسرائیل تعداد بیشتری از نیروهای خود را در شهر اشغالی قدس و دیگر مناطق فلسطینی نشین برای مقابله با فلسطینی های معترض مستقر کرده است .

*وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد زکریا الکفاریه جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق جبالیا در نوار غزه شهید شد.

*منابع فلسطینی اعلام کردند سه فلسطینی بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست در جریان درگیری ها در شرق خزاعه در جنوب نوار غزه زخمی شدند

*درگیری بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیستی در سومین جمعه خشم در اعتراض به تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس در مناطق مختلف اراضی فلسطین ادامه دارد.

*یک فلسطینی در شرق خان یونس بر اثر اصابت گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شد.

* نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی یک دستگاه خودرو با این بهانه که برای زیر گرفتن افراد نزدیک پل حلحول تلاش کرده است تیراندازی کردند.

*مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی نیز صحنه فعالیت ها و تجمع هایی در همبستگی با قدس بود.

*بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی ساکنان نوار غزه یک نفر شهید شد و 32 نفر دیگر زخمی شدند.

* رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن معترضان و تظاهرکنندگان از گازهای سمی استفاده می کند.

* دومین فلسطینی در سومین جمعه خشم به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسید.

*نظامیان رژیم صهیونیستی از سه محور وارد شهر البیره در کرانه باختری رود اردن شدند.

این سومین جمعه است که فلسطینی ها در اعتراض به دستور ترامپ به خیابان ها می آیند و تظاهرات می کنند .

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از فلسطینی ها خواسته بود که پس از اقامه نماز جمعه به خیابان ها بیایند و در حمایت از قدس و مسجد الاقصی تظاهرات کنند.

از روز 12 دسامبر تاکنون 10 فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری رود اردن ، قدس و باریکه غزه شهید و بیش از 3 هزار و 500 فلسطینی هم زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها