روایت «سی‌ ان‌ ان» و «هاآرتص» از شکست تل‌آویو و واشنگتن

روایت «سی‌ ان‌ ان» و «هاآرتص» از شکست تل‌آویو و واشنگتن
جمعه 1 دی 1396 - 19:34

شبکه سی‌ ان‌ ان و روزنامه صهیونیستی هاآرتص پس از رأی قاطع مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه قدس در گزارش هایی به توصیف شکست مفتضحانه تل‌آویو و واشنگتن در عرصه بین الملل پرداختند.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

شبکه تلویزیونی سی‌ ان ان امروز و به دنبال رأی قاطع روز گذشته مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم ۶ دسامبر (15 آذر ماه) سال جاری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در تحلیلی اعلام کرد: (رژیم) اسرائیل و آمریکا در خصوص اورشلیم (بیت المقدس) در عرصه سیاست خارجی منزوی ماندند.

در این گزارش تحلیلی اعلام شد که تعداد بالای رأی دهندگان به قطعنامه قدس علیه تصمیم ترامپ علیرغم تهدید کشورها به خودداری از این کار ابتدا توسط نیکی هیلی نماینده این کشور در سازمان ملل و سپس توسط شخص رئیس جمهوری آمریکا تنها نشان از انزوای رژیم تل آویو و واشنگتن در عرصه بین المللی دارد.

در همین رابطه، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز پس از شکست مفتضحانه واشنگتن به دنبال رأی گیری روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل با انتشار گزارشی در این باره نوشت: قابل توجه ترامپ! رأی ۱۰ کشوری که بیشترین کمک خارجی را از آمریکا دریافت می‌کنند به قطعنامه سازمان ملل درباره انتقال پایتخت چگونه است؟

لازم به ذکر است، مجمع عمومی سازمان ملل روز گذشته با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع، پیش‌نویس قطعنامه مربوط به وضعیت قدس را به تصویب رساند.

به گزارش مهر، کشورهای مخالف با این قطعنامه، آمریکا، گواتمالا، هندوراس، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو، پالائو، توگو و رژیم صهیونیستی بودند.

بر اساس این قطعنامه، مجمع عمومی سازمان ملل، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نشناخت.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۶ دسامبر سال جاری میلادی (۱۵ آذر ماه) اعلام کرده بود که قصد دارد سفارت آمریکا را به بیت المقدس منتقل کند و آن را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل معرفی کند.

پربیننده ترین خبرها