بشار الجعفری:

دمشق در کنگره گفت وگوی ملی سوریه شرکت می کند

 دمشق در کنگره گفت وگوی ملی سوریه شرکت می کند
جمعه 1 دی 1396 - 22:45

نماینده دایمی سوریه در سازمان ملل متحد گفت: نمایندگان دولت دمشق در«کنگره گفت وگوی ملی سوریه» که آخر ژانویه در شهر سوچی روسیه برگزار می شود، شرکت می کند.

العالم ـ سوریه

بشارالجعفری جمعه شب در پایان هشتمین اجلاس مذاکرات صلح سوریه در آستانه، در جمع خبرنگاران افزود: براساس توافق سه کشور ضامن - ایران ، روسیه و ترکیه - کنگره گفتمان ملی سوری روزهای 29 و 30 ژانویه (9 و 10 بهمن ماه) در شهر سوچی روسیه برگزار خواهد شد . 
وی افزود : سوریه در این کنگره حضور خواهد داشت و تلاش های لازم برای انجام مقدمات برگزاری این همایش که بستری مناسب برای گفتمان میان تمام گروه های سوری ها است ، از خود نشان خواهیم داد. 
وی افزود: دولت سوریه در جریان هشتمین اجلاس مذاکرات در آستانه چند دیدار سازنده داشته و مسایل مربوط به مناطق امن از جمله در ادلب مورد بررسی قرار گرفت . 
به گفته جعفری دولت سوریه، حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه را تجاوز عمدی تلقی می کند و تاکید آمریکا مبنی بر این که نیروهای خو د را بدون هماهنگی با دمشق در خاک سوریه مستقر می کند نیز تجاوز نسبت به حق حاکمیت جمهوری سوریه است . 
وی همچنین خواستار خروج بلافاصله و بدون قید و شرط نیروهای خارجی از خاک سوریه شد .
به گزارش ایرنا، «هشتمین دور مذاکرات صلح سوریه - روند آستانه » از دیروز با برگزاری نشست های دو جانبه و سه جانبه بین سه کشور ضامن آتش بس در سوریه - ایران ، روسیه و ترکیه - شروع شده است ، این مذاکرات با حضور همه طرف درگیر در بحران سوریه ادامه می باید و انتظار می رود با صدور بیانیه ای عصر امروز به کار خود پایان دهد . 
در این دور از مذاکرات علاوه بر سه کشور ضامن ، هیات های دولت سوریه و معارضان این کشور، و ناظران روند آستانه (سازمان ملل متحد، آمریکا و اردن) حضور دارند . 
میزبان این دور از مذاکرات مانند دوره های گذشته کشور قزاقستان است . 

پربیننده ترین خبرها