خشم فلسطینی‌ها از اظهارات صهیونیستی وزیر بحرینی

خشم فلسطینی‌ها از اظهارات صهیونیستی وزیر بحرینی
شنبه 2 دی 1396 - 01:47

توییت اخیر وزیر خارجه بحرین که در آن تلویحاً، قدس و آرمان فلسطین را «مسئله‌ای حاشیه‌ای» خوانده بود، خشم و واکنش فلسطینی‌ها را در فضای مجازی در پی داشت.

العالم - فلسطین اشغالی

دیروز (جمعه) تنها چند ساعت مانده به نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی قطعنامه ضد آمریکایی در خصوص قدس، وزیر خارجه بحرین در حساب توییتری خود نوشت که مسائل جانبی و حاشیه‌ای ارزش در افتادن با آمریکا و شخص «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور ندارد.

خالد بن احمد در توییتی گستاخانه به زبان انگلیسی به ایران حمله کرد و مدعی شد که «در حالیکه در حال مبارزه با خطر فعلی و آشکار جمهوری اسلامی "فاشیست" هستیم، نباید به خاطر مسائل جانبی با آمریکا وارد جدال شویم»!

با وجودی که وزیر خارجه بحرین به موضوع خاصی اشاره نکرده بود ولی تحلیلگران و فعالان عرصه رسانه منظور وی از مسائل جانبی را به قدس و آرمان فلسطین تعبیر کردند.

در واکنش به این توییت خالد بن احمد، فلسطینیان و فعالان در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر با انتقاد از موضع وزیر خارجه بحرین، اظهارات وی را «صهیونیستی» خواندند.

یکی از فلسطینی‌ها در واکنش به این توییت بن خالد نوشت، «اظهارات خطرناکی است؛ چرا که فلسطین از نظر وی مسئله‌ای حاشیه‌ای و جانبی است».

به گزارش روزنامه القدس العربی، کاربر دیگری به نام «باسم نسیم» نوشت: «شما کی موضع شرافتمندانه‌ای داشته‌اید، شما همیشه [فلسطینی‌ها را] رها کرده و جسارت گفتن سخن حق را نداشتید ... برای حفظ جایگاه‌های کوتاه مدت از یهودی‌ها و آمریکایی‌ها می‌ترسید، قدس برای دفاع از خود نیازی به امثال شما ندارد؛ چرا که خداوندی دارد که از آن حمایت می‌کند و ملتی دارد که برایش خون می‌دهد».

فلسطینی دیگر نوشت که «اگر آنچه درباره وزیر خارجه کشوری عربی گفته می‌شود، صحیح باشد، ما به او می‌گوییم تو خودت، طرح‌هایت، اطرافیان و کشور کاغذی‌ات، در مقایسه با کفش آن زن فلسطینی‌ای که در کوچه پس کوچه‌های قدیم قدس تُرب می‌فروشد، مسئله‌ای حاشیه‌ای و جانبی است».

گفتنی است واکنش فلسطینیان به اظهارات وزیر خارجه بحرین تنها به فعالان رسانه‌ای محدود نشد و گروه‌های فلسطین نیز به این اظهارات اعتراض کردند.

در واکنش به اظهارات خالد بن احمد، «بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «علیرغم همه توطئه‌ها، دسیسه‌ها و تولید بحران‌های ساختگی،فلسطین تا آزادی کامل مسئله اول جهان اسلام و پاره تن آن است و هیچ فرد، موضوع و کشوری نمی‌تواند اذهان امت اسلامی را از آن منحرف کند».

بحرین همگام با برخی کشورهای عربی دیگر به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی «خیز» داده است؛ اوایل ماه جاری میلادی (دسامبر) بود که شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد هیئتی از جمعیت موسوم به «این بحرین است»، به فلسطین اشغالی سفر کرده و هدف از آن نیز -طبق گزارش این تلویزیون اسرائیلی- تحقق گفته شاه بحرین در همزیستی مسالمت‌آمیز است.

بعد از بازگشت این هیأت، چند روز بعد، شماری از اعضای این جمعیت به دیدار شاه بحرین رفتند و با او دیدار کردند تا شاه بحرین به نوعی حمایت خود از سفر اخیر آنان به فلسطین اشغالی را اعلام کرده باشد. 

فارس

پربیننده ترین خبرها