انتقام دیپلماتیک آمریکا از کشورهای محکوم‌کنندۀ ترامپ

انتقام دیپلماتیک آمریکا از کشورهای محکوم‌کنندۀ ترامپ
شنبه 2 دی 1396 - 06:38

آمریکا با اقدام عجیب نیکی هیلی، از کشورهایی که به قطعنامه محکومیت آمریکا در سازمان ملل متحد رای مثبت دادند، انتقام می گیرد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد به اقدامی معنادار مبادرت کرده است. او با ارسال دعوتنامه ای از نمایندگان شماری از کشورهای حاضر در نیویورک برای مراسم ضیافت رسمی دعوت کرده است اما بسیاری از کشورها را از فهرست خود خارج کرده است.

هیلی فقط نمایندگان کشورهایی را به این مراسم ضیافت دعوت کرده است که به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا رای مثبت ندادند.

در این قطعنامه اقدام آمریکا برای اعلام انتقال پایتخت رژیم اشغالگر از تل آویو به اورشلیم (قدس اشغالی) محکوم شده بود. قرار است این مراسم ضیافت سوم ژانویه برگزار شود.

متن دعوتنامه در رسانه ها منتشر شده و در پایین آن درج شده است که دعوتنامه رسمی متعاقبا ارسال خواهد شد. این مراسم در دفتر نمایندگان امریکا در سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد. در این دعوتنامه از کشورهای مذکور به علت "دوستی با آمریکا" تشکر شده است. کشورهایی که به قطعنامه مذکور در محکومیت اقدام آمریکا رای مثبت دادند، برای این مراسم دعوت نشده اند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها