مقامات سعودی چند میلیارد برای آزادی بن طلال خواسته اند؟

مقامات سعودی چند میلیارد برای آزادی بن طلال خواسته اند؟
شنبه 2 دی 1396 - 07:10

نشریه وال استریت ژورنال نوشت: مقام های سعودی برای آزادی ولید بن طلال ثروتمندترین شاهزاده این کشور دست کم 6 میلیارد دلار از او خواسته اند.

العالم ـ عربستان سعودی

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد مقام های عربستان سعودی دست کم 6 میلیارد دلار از ولید بن طلال به عنوان بهای آزادی او خواسته اند که می تواند شرکت های او را با خطر روبرو کند.
این شاهزاده 62 ساله، ماه گذشته در جریان برنامه موسوم به مبارزه با فساد که از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هدایت می شود، به همراه ده ها تن از دیگر شاهزادگان و مقام های این کشور بازداشت شد.
بنابر این گزارش، منابع آگاه گفتند مبلغ 6 میلیارد دلاری که از ولید بن طلال خواسته شده از بالاترین ارقامی است که برای آزادی دستگیرشدگان پیشنهاد شده و بسیاری از آنان با پرداخت آن آزاد شده اند.
پیشتر دادستان عمومی عربستان مبلغ سرمایه ای را که بازداشت شدگان برای پس دادن آن به دولت به توافق رسیده اند، حدود 100 میلیارد دلار اعلام کرده بود.
نشریه فوربس ثروت بن طلال را 18.7 میلیارد دلار برآورد کرده که در این صورت او ثروتمندترین فرد خاورمیانه خواهد بود.
به نوشته وال استریت ژورنال، این شاهزاده سعودی برای پیشگیری از فروپاشی امپراطوری مالی خود با پرداخت این مقدار پول نقد، پیشنهاد کرده که «شرکت هلدینگ پادشاهی» که ارزش بازار آن پس از سقوط 14 درصدی در پی بازداشت او اکنون 8.7 میلیارد است، به عنوان بهای آزادی او پذیرفته شود.
افراد نزدیک به ولید بن طلال که با اتهام هایی نظیر پولشویی، رشوه گیری و اخاذی روبر است، گفته اند او این اتهام ها را رد می کند و قصد دارد بی گناهی خود را در دادگاه اثبات کند.
به گزارش ایرنا، براساس گزارش وال استریت ژورنال، ولید بن طلال از برنامه اصلاحات محمد بن سلمان حمایت کرده و به نظر می رسید شرکت هلدینگ پادشاهی متعلق به او بخش هایی از تغییرات اقتصادی و اجتماعی مربوط به این برنامه را اجرا خواهد کرد.
همچنین شرکت رسانه ای «روتانا» که متعلق به بن طلال است مذاکراتی با یک شرکت فرانسوی برای سرمایه گذاری مشترک در فروش موسیقی و افتتاح سینما در عربستان داشته که پس از دستگیری او متوقف شده است.

پربیننده ترین خبرها