فرصت اسرائیل در انتخابات برای حمله به ایران

فرصت اسرائیل در انتخابات برای حمله به ایران
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391 - 12:13

تحليلگران مسائل سياسي صهيونيست مدعي شدند، موعد برگزاري انتخابات آينده رژيم اسرائيل، فرصتي مناسب براي اقدام نظامي عليه ايران است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "امنون ابرومویچ" تحلیلگر سیاسی کانال دو تلویزیون رژیم اسرائیل در مصاحبه با کانال دو تلویزیون رژیم اشغالگر اظهار داشت: "بعد از انتخابات اسرائیل یک دولت موقت در اسرائیل تشکیل می شود. این دولت تا زمان تشکیل کابینه جدید، اسرائیل را رهبری می کند".

وی گفت: "از آنجا که این دولت از سوی مردم انتخاب نشده است، از واکنش مردم نسبت به تصمیم گیریهای مختلف دولت، واهمه ای ندارد".

آبرموویچ ادامه داد: "از سوی دیگر باراک اوباما نیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جرأت انتقاد از عملکرد سیاسی اسرائیل  را ندارد، لذا این فرصت زمانی، شرایط مساعدی را برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران فراهم می کند".

وی خاطرنشان کرد: "با این حال تنها عاملی که می تواند مانع از اقدام دولت موقت اسرائیل به ایران شود، تبصره های قانونی است. دادگاه عالی اسرائیل دولت موقت را از اتخاذ تصمیمات خطیر منع می کند".

 

"دکتر محمد خواجه" کارشناس مسائل راهبردی و نظامی در بررسی این گزارش در مصاحبه با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "صهیونیستها از سالها پیش از اقدام نظامی علیه ایران سخن می گفتند، اما تا کنون جرأت عملی کردن این اقدام را نیافته اند".

وی گفت: "با درنظر گرفتن توان رزمی رژیم اشغالگر و جبهه داخلی این رژیم، احتمال اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران بسیار ضعیف است".

وی افزود: "اسرائیلیها با مطرح کردن ادعاهایی از قبیل اقدام نظامی علیه ایران، در صدد باجگیری از غرب بخصوص آمریکا و هراساندن آنان از اقدام علیه ایران هستند".

محمد خواجه خاطرنشان کرد: "اسرائیلیها به گونه ای از اقدام نظامی علیه ایران سخن می گویند گویی از حمله به نوار غزه صحبت می کنند در حالی که ایران بزرگترین قدرت نظامی در منطقه است، و هرگونه اقدام نظامی علیه آن تبعات هولناکی برای اسرائیلیها خواهد داشت .. اقدام نظامی علیه ایران به معنی شعله ور ساختن منطقه است.

 

9:02



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها