زیر دریایی هسته ای اسرائیل در آبهای بحرین

زیر دریایی هسته ای اسرائیل در آبهای بحرین
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391 - 12:56

رژيم اشغالگر چهارمين زيردريايي دلفين را از آلمان تحويل گرفت، تا پس از طي مراحل آماده سازي آن را در پايگاه پنجم دريايي آمريکا در آبهاي بحرين به کار گيرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم اسرائیل در این خصوص اظهار داشت: "نیروی دریایی اسرائیل با خریداری این زیردریایی تعداد زیردریاییهای خود را به چهار عدد رساند".

سرتیپ "رام روتبرگ" فرمانده نیروی دریایی ارتش اسرائیل به کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "این زیردریایی توان راهبردی نیروی دریایی اسرائیل را چند برابر می سازد، زیرا از نظر تکنولوژی و توانمندیهای رزمی، بسیار پیشرفته و قدرتمند است".

گزارشگر اسرائیلی در ادامه تأکید کرد: "بهای واقعی این زیردریایی نیم ملیارد دلار است، اما دولت آلمان در مقابل یک سوم این مبلغ، این زیردریایی را به اسرائیل فروخت".

یک مسؤل صهیونیست در این خصوص گفت: "از دولت آلمان به خاطر این اقدام بسیار سپاسگذارم".

گزارشگر اسرائیلی خاطرنشان کرد: "این زیردریایی با حضور برخی مسؤلان اسرائیلی در یکی از بنادر هامبورگ رونمایی شد. این زیردریایی برای انجام عملیات نظامی مراحل آماده سازی را سپری می کند. و طی چند ماه آینده به پایگاه نیروی دریایی اسرائیل در بندر حیفا منتقل می شود".

وی افزود: "این زیردریایی بازوی بی انتها و قدرتمند اسرائیل بشمار می رود".

سرهنگ "ع" یک فرمانده نیروی دریایی رژیم اشغالگر در این خصوص گفت: "این زیردریایی که دارای تکنولوژی جمع آوری اطلاعات امنیتی بسیار پیشرفته است، می تواند اطلاعات گسترده ای را جمع آوری کند".

"محمد خواجه" کارشناس مسائل راهبردی و نظامی، در مصاحبه با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "تقویت نیروی دریایی رژیم اشغالگر، برای برتری دادن این رژیم در برابر ایران و زیر نظر گرفتن فعالیتهای ایران در منطقه است".

وی گفت: "این زیردریایی که درواقع نوع پیشرفته زیردریایی دلفین است، دارای ده سکوی شلیک موشک است که شش سکوی آن برای شلیک موشکهای دور برد ( 900 تا 1300 کیلومتر) کروز ساخت فرانسه، و چهار سکوی دیگر برای شلیک موشکهایی با کلاهک هسته ای طراحی شده است".

این کارشناس مسائل راهبردی گفت: "رژیم اسرائیل، ایران را اولین هدف فعالیتهای دریایی خود قرار داده است".

وی افزود: "دایره عملیاتی این زیردریاییها حوزه دریای مدیترانه و دریای سرخ و دریای عمان است".

وی خاطرنشان کرد: "پایگاه اصلی این زیردریاییها در کنار ناوگان پنجم آمریکا در بحرین است. ".

9:08



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها