شروط عربستان و امارات برای «عباس» جهت حمایت از فلسطین

شروط عربستان و امارات برای «عباس» جهت حمایت از فلسطین
شنبه 2 دی 1396 - 16:32

یک وبگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به جزئیات دیدار هفته گذشته رئیس تشکیلات خودگردان با پادشاه عربستان و ولی‌عهد ابوظبی پرداخت و نوشت این دو کشور برای حمایت از فلسطین شرط گذاشته‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

وبگاه اطلاعاتی-اسرائیلی «تیک دبکا» فاش کرد «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به وی گفته است موضع فلسطین درباره قدس را حمایت می‌کند اما این حمایت مشروط است.

در ادامه این گزارش آمده است: اقدامات مهم درباره قدس پنجشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد اما نه در نیویورک بلکه در ریاض و ابوظبی. در زمانی که مجمع عمومی سازمان ملل در حال تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از قدس بود نشست واقعی در مسافت 11 هزار کیلومتری و در کاخ محمد بن زاید با عباس در حال برگزاری بود.

این وبگاه اسرائیلی افزود، عباس به جای اینکه در نشست نیویورک که فلسطینی‌ها آن را سرنوشت‌ساز می‌دانستند، مجبور شد در مقابل یکی از سران ثروتمند یعنی محمد بن زاید بنشیند؛ بن زاید به عباس گفت: مبارزه شما برای قدس مهم است و امارات از شما در این مبارزه حمایت می‌کند اما به تصمیم ترامپ درباره قدس مانند یک «اعلام جنگ» نگاه نکنید ، در این موضوع با شما نیستیم.

بن زاید ادامه داد: اگر شما فلسطینی‌ها خواهان ادامه حمایت ما هستید جبهه‌ای علیه دونالد ترامپ ایجاد نکنید و اگر مسیر مقابله با ترامپ را انتخاب کردید از آن روز دیگر از شما حمایت نخواهیم کرد.

ولی‌عهد ابوظبی از عباس خواست روابط خود را فورا با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پایان دهد.

در ادامه این گزارش آمده است سومین بار بود که عباس طی 24 ساعت این حرف‌ها را می‌شنید زیرا روز قبلش (چهارشنبه) با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار کرده بود و قبل از دیدار با ولی‌عهد ابوظبی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد امارات نشست داشت.

مجمع عمومی سازمان ملل پنجشنبه هفته گذشته با 128 رأی مثبت، 9 رأی منفی و 35 رأی ممتنع قطعنامه‌ای را به نفع قدس تصویب کرد که از آمریکا می خواست تصمیم اخیرش علیه قدس یعنی شناسایی این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل را پس بگیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها