الهاشمی با سفر به قطر پرونده خود را بین المللی کرد

الهاشمی با سفر به قطر پرونده خود را بین المللی کرد
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391 - 14:46

العالم ، بغداد - نماينده مجلس عراق دليل پيچيده شدن پرونده طارق الهاشمي معاون فراري رييس جمهور اين کشور را خروج او از عراق و سفر به قطر، عربستان و ترکيه و بين المللي شدن اين موضع دانست.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار شبکه العالم، شماري از سياستمداران و شخصيت هاي عراقي بر ضرورت اجراي حکم اینترپل برای بازداشت طارق الهاشمی به اتهام دست داشتن در جنايت هاي تروريستي تاكيد كردند.

"وائل عبداللطيف " قاضي عراقي در گفت و گو با خبرنگار العالم اظهار داشت: اينترپل توجه ويژه اي به مسائل مربوط به جنايت هاي تروريستي، نسل كشي، جنايت هاي ضد حقوق بشري، قتل عمد و نقض آزادي هاي انساني دارد، و حکم های صادر شده از سوي كشورهاي جهان را اجرا مي كند.

الهاشمي اخیرا پس از خروج مخفیانه از منطقه کردستان عراق با کمک امیر قطر، به عربستان و سپس ترکیه رفته است.

"محمود عثمان" نماينده مجلس عراق به خبرنگار العالم گفت: وقتي الهاشمي از عراق خارج شد، پرونده او جنبه بين المللي پيدا كرد؛ او به قطر ،عربستان و سپس تركيه رفت و به نظر من اين مساله، موضوع را پيچيده تر كرد.

عثمان افزود: ما نمي دانيم  حکم اینترپل برای بازداشت الهاشمی چگونه اجرا خواهد شد. 

همزمان با صدور قرار بازداشت بين المللي، محاكمه غيابي الهاشمي در دادگاه بغداد در پايان هفته جاري با حضور خانواده هاي قربانيان، دادستان كل و تيم وكلاي مدافع الهاشمي برگزار خواهد شد.

"علي التميمي" كارشناس حقوقي عراقي به شبكه العالم گفت: اين دادگاه به صورت غيابي برگزار می شود، و حكم الهاشمي نيز به صورت غيابي صادر خواهد شد؛ اما شاهدان، متهمان و شاكيان در اين دادگاه حاضر خواهند بود؛ دادگاه ، پرونده را از همه جوانب بررسي خواهد كرد و در پايان حكم به صورت غيابي صادر خواهد شد.

 

09/05-23:42



پربیننده ترین خبرها