پیشنهاد شهرداری تهران برای افزایش قیمت بنزین

پیشنهاد شهرداری تهران برای افزایش قیمت بنزین
يکشنبه 3 دی 1396 - 07:23

سخنگوی کمیسیون شوراها پیشنهاد شهرداری تهران درباره کاهش آلودگی هوا را تشریح کرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

اصغر سلیمی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای مکارم  معاونت اقتصادی و توسعه شهرداری تهران در جلسه اخیر کمیسیون متبوعش حضور داشت، اظهار داشت: در این جلسه معاونت شهرداری گفت که طبق نظر سنجی‌ها محیط زیست، هوای آلوده تهران، ترافیک و بافت فرسوده تهران از جمله دغدغه‌های مردم تهران است.

وی افزود: آقای مکارم عنوان کرد که 40 درصد از جمعیت 10 میلیونی تهران در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند که با وقوع یک زلزله 5 الی 6 ریشتری فاجعه آفرین خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس، ادامه داد: معاون اقتصادی شهرداری تهران گفت که 21 درصد درآمد شهرداری پایدار و 79 درصد ناپایدار است.

سلیمی افزود: مکارم در این جلسه عنوان کرد که به دلیل ساخت‌وسازهای انبوه  طرح تفصیلی تهران تکمیل شده و در حدود 500 هزار واحد مسکونی نیز در تهران خالی است.

وی به بخش دیگری از جلسه اشاره کرد و گفت: آقای مکارم عنوان کرد که بر اساس لایحه ارزش افزوده باید 4 هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران اختصاص یابد که متاسفانه این میزان به نصف کاهش یافته است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس، با بیان اینکه در این جلسه با حضور معاونت اقتصادی و توسعه شهرداری تهران درباره آلودگی هوای تهران نیز بحث و تبادل نظر شد، تصریح کرد: یکی از پیشنهادات مسئولان شهرداری این  بود که در شهری مانند تهران و سایر کلان شهر‌ها 150 تومان به قیمت نهایی بنزین اضافه  شود به طور مثال اگر قیمت نهایی بنزین 1500 تومان مصوب شد، 150 تومان نیز به آن اضافه شود تا این میزان را هم برای کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها و هم به درآمد پایدارشهرداری‌ها تخصیص یابد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، تصریح کرد: قرار است مسئولان شهرداری طرح و پیشنهادات خود را در این باره به کمیسیون ارائه دهند تا در کمیسیون بحث و تبادل نظر شود تا در لایحه بودجه سال 97 بررسی و در صورت تصویب نمایندگان گنجانده شود.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها