بطحایی: سند 2030 در هیچ بخشی از آ‌موزش و پرورش اجرا نمی‌شود

بطحایی: سند 2030 در هیچ بخشی از آ‌موزش و پرورش اجرا نمی‌شود
يکشنبه 3 دی 1396 - 10:23

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد که سند 2030 در هیچ بخشی از آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود و اگر در جایی اجرایی می‌شود به ما گزارش دهید.

العالم- ایران/ سیاسی 

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان موضوعات مختلفی را در حوزه تعلیم و تربیت مطرح کردند که از جمله آن می‌توان توجه ویژه بر محتوای آموزشی و جلوگیری از اجرای سند 2030 در تمامی بخش‌های آموزش و پرورش اشاره کرد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: برخی گزارش‌ها حاکی از این بود که سند 2030 علی‌رغم اینکه اجرای آن متوقف شده و اجرای ‌آن ممنوع شده اما در بعضی از بخش‌های آموزش و پرورش به این ممنوعیت توجه نمی‌شود.

نقوی خاطرنشان کرد: اعضای فراکسیون همچنین بر این نکته توجه داشته‌اند که وزارت آموزش و پرورش جنبه  آموزشی دارد و نباید نگاه سیاسی، جناحی و حزبی به این وزارتخانه داشت.

وی افزود: نمایندگان همچنین عنوان کردند که باید به حقوق و مزایای فرهنگیان توجه شود و فرهنگیان نباید دغدغه معیشت داشته باشند و تنها دغدغه آنها باید در حوزه آموزش و پرورش متمرکز باشد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: اعضای فراکسیون همچنین در پرداخت و مطالبات و معوقات فرهنگیان از جمله حق‌الزحمه و حق‌التدریس‌ها که حدود 9 ماه است پرداخت نشده تاکید کردند و خواستار رسیدگی به شرایط مدیریتی در آموزشگاه‌ها شدند و اینکه مدیران باید دغدغه آموزش داشته باشند و نباید دغدغه دیگری را به آنها تحمیل کرد و در حوزه سرانه مدارس نیز عنوان شد که مدارس در شرایط فعلی گرفتار هستند و حتی نمی‌توانند هزینه‌های فیش آب و برق و گازشان را تامین کنند.

نقوی خاطرنشان کرد: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش همانند نمایندگان بر پرهیز از نگاه سیاسی به وزارت آموزش  و پرورش تاکید کرد و عنوان کرد که سند 2030 در هیچ بخشی از آموزش و پرورش اجرایی نمی‌شود و اجرای آن ممنوع است و اگر در جایی به این ممنوعیت توجه نمی‌شود گزارش دهید.

وی افزود: بطحایی در این نشست از نمایندگان خواست که به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش توجه لازم صورت گیرد و عنوان کرد اگر ما شاهد رشد 20 درصدی بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال 97 هستیم اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان اظهار داشت: نظر وزیر آموزش و پرورش بر این بود که همه نمایندگان به کمک این وزارتخانه بیایند، آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت کشور است و همه باید حمایت و کمک کنند تا بتوانیم این نظام تعلیم و تربیت را بکار ببریم.

فارس 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها