رسوایی دیگر سعودی ها به خاطر شطرنج بازان اسرائیلی!

رسوایی دیگر سعودی ها به خاطر شطرنج بازان اسرائیلی!
يکشنبه 3 دی 1396 - 12:55

فدراسیون بین المللی شطرنج از موافقت عربستان سعودی با صدور روادید برای 7 بازیکن اسرائیلی برای شرکت در مسابقات قهرمانی شطرنج طی هفته آینده خبر داد.

العالم -  عربستان

این در حالی است که فدراسیون شطرنج اسرائیل از درخواست شطرنج بازان برای دریافت روادید عربستان جهت مشارکت در مسابقات قهرمانی خبر داده بود.

روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از این فدراسیون نوشت: روادیدهای سعودی برای ورزشکاران اسرائیلی مایل به مشارکت در مسابقات قهرمانی صادر خواهد شد.

این روزنامه نوشت: منتظر تغییرات تا  لحظه آخر پیش از بازی هستیم.

عربستان سعودی روزهای 26 تا 30 دسامبر میزبان مسابقات قهرمانی شطرنج خواهد بود.

فدراسیون شطرنج اسرائیل نیز شنبه گذشته اعلام کرد زمان نهائی مورد توافق با فدراسیون بین المللی شطرنج (فید)به پایان رسیده و هیچ روادیدی برای هفت مسافر صادر نشده اما فید اعلام کرده که روادیدها به زودی صادر خواهد شد.

بر اساس نوشته گاردین، برای نخستین بار در یک رویداد ورزشی در عربستان زنان ملزم نیستند با حجاب یا چادر عربی مسابقه بدهند.

" جورجئوس ماکروپولس " معاون رئیس فدراسیون بین المللی شطرنج  نیز پیش از این گفته بود مدارک هفت شطرنج باز اسرائیلی از جمله دو خانم به مقامات سعودی ارائه شده و تلاش می شود روادید همه بازیکنان صادر شود.

روزنامه تلگراف نیز اواسط نوامبر نوشت: شطرنج بازان  بین المللی  به خاطر حقوق بشرعربستان در صدد تحریم این بازی هستند  و فدراسیون بین المللی را به دلیل ارتباط دادن این بازی قهرمانی به عربستان،را به تنزل اخلاقی متهم می کنند.

217

پربیننده ترین خبرها