سرلشکر باقری: تقلب‌های بسیار سنگینی در ماجرای تجزیه کردستان عراق رخ داد

سرلشکر باقری: تقلب‌های بسیار سنگینی در ماجرای تجزیه کردستان عراق رخ داد
يکشنبه 3 دی 1396 - 12:38

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تقلب‌های بسیار سنگینی در ماجرای تجزیه کردستان عراق رخ داد اما آنها به‌نحوی رفتار کردند که حتی در عراق هم اقبالی به این موضوع دیده شد.

العالم- ایران/ سیاسی 

محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در همایش تقدیر از پژوهشگران برتر سپاه که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، طی سخنانی گفت: واقعیتی که در ذهن من وجود دارد آن است که شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حوادث پس از آن حاصل یک اندیشه بلند است که در طول حیات بزرگان شیعه شکل گرفته و در اندیشه‌های حضرت امام نقش بسته است.

وی افزود: در قرون اخیر جهان استکبار مسیری را طی کرده بود که با انقلاب صنعتی و در اختیار گرفتن منابع مادی جهان و شکل‌دهی به مسیر علم و دانش، مطابق خواسته‌هایشان می‌خواستند رهبری جهان برای‌شان تضمین شده باشد.

سرلشکر باقری ادامه داد: در آن دوران ما به‌عنوان کشور جهان سومی کنار سایرین یا رسماً تحت استثمار بودیم یا حداقل عملگر نیات قدرت‌های جهانی بودیم. در این میان اندیشه‌هایی که در ذهن امام خمینی(ره)‌ وجود داشت و در یک دوره زمانی بین شاگردانش توسعه پیدا کرد با اتکا به توان مردم و روحانیت توانست انقلاب را شکل دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی حاصل تلاش چندصدساله تشیع پیشرو اندیشه‌های حضرت امام بود که بر اساس آن راهبردهایی تدوین شد و شاگردانی تربیت شدند تا انقلاب اسلامی را شکل دهند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست قدرت پادشاهی را زمین بزند و طلایه‌دار یک حرکت بزرگ شود، عنوان کرد: اگر بعد از انقلاب اسلامی دشمن احساس عقب‌ماندگی کرد، بیکار نماند و در جبهه خودش مشغول به فکر و اندیشه‌ورزی شد که نتیجه آنها در ابتدا یک تهاجم سراسری و سنگین نظامی و امنیتی طی 8 سال به ملت ایران بود.

سرلشکر باقری ادامه داد: در ماه‌های اول جنگ، نیروهای دفاعی کشور بر اساس الگوهای غربی دفاع می‌کردند که مکرراً ناکام می‌شدند اما آنجا هم با اتکا به قدرت الهی و جمله جادویی ما می‌توانیم، تفکری شکل گرفت که منجر به عملیات‌های بزرگ و پیروز شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: کدام اندیشمند نظامی جهان عبور از رودخانه در عملیات والفجر8 را تجویز می‌کرد کما اینکه پس از این عملیات سران ارتش مصر آمدند گفتند "ما با هیچ‌کدام از آموزش‌هایی که گذرانده‌ایم نمی‌توانیم از این رودخانه عبور کنیم".

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش‌روندگی انقلاب اسلامی در دوران پس از دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این دوران هم دشمنان فکر کردند و نقاط آسیب‌پذیر در جهان اسلام را پیدا کرده و سعی کردند با تعمیق اختلاف بین شیعه و سنی از این حربه علیه انقلاب و اسلام استفاده کنند.

سرلشکر باقری عنوان کرد: اندیشه تکفیری به این راحتی به‌وجود نیامد و پشت سر آن فکر و اندیشه وجود دارد، این موضوع توطئه کوچکی نیست و اگر با قاطعیت با آن مقابله نشود قرن‌ها جهان اسلام را درگیر نگه می‌دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سال‌های اخیر حوادثی رخ داد که عراق و سوریه را در بر گرفت و می‌رفت تا جهان اسلام را در بر بگیرد، اظهار داشت: در این مرحله نیز باز جبهه حق، فکر و اندیشه کرد و جبهه مقاومت را گسترش داد و توانست این توطئه را خنثی کند.

وی گفت: اما بلافاصله پس از این موضوع دشمن توطئه قومیتی در منطقه را پیگیری کرد و موضوع تجزیه کردستان عراق را کلید زد، هرچند در آنجا تقلب‌های بسیار سنگینی رخ داد اما آنها به‌نحوی رفتار کردند که حتی در عراق هم اقبالی به این موضوع دیده شد و در سایر کشورها هم که قومیت کُرد وجود دارد اقبال اندکی به آن نشان داده شد اما جبهه حق با تجویز خود به‌سرعت توانست این توطئه را نیز خنثی کند.

سرلشکر باقری با ابراز اینکه نقطه حق و باطل همواره در عرصه نبرد با یکدیگر وجود دارند، عنوان کرد: اگر ما در این نبرد کوتاهی کنیم شکست سنگینی خواهیم خورد و زحمات چندصدساله علما و شهدا بر باد خواهد رفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اظهار اینکه اگر ملت ایران امنیت و آرامش دارند حاصل دستیابی به بازدارندگی راهبردی است، خاطرنشان کرد: بازدارندگی بود که دشمن را به این نتیجه رساند که هزینه جنگ بسیار بیشتر از نفع آن است البته بازدارندگی امری پویا و همیشگی است.

وی اضافه کرد: من وقتی صحبت‌های مقامات آمریکایی در صنایع دفاعی و یا پژوهشگاه‌های آنان را می‌خوانم، مانند آن است که آنها در شب عملیات حضور دارند و تمام دنیا علیه آنان هستند و اگر کوتاهی کنند نابود می‌شوند. وضعیت آنها در عرصه علم این‌گونه است که با سرعت نجومی و چشمگیر در حال رشد هستند، لذا می‌طلبد که ما هم که داعیه‌دار عقب‌ نماندن از دشمن هستیم ذره‌ای کوتاهی نکرده و شبانه‌روز تلاش کنیم.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب در خصوص توجه به قدرت علمی عنوان کرد: انتظار ایشان این است که ظرف یک دوره 50ساله به قله علم در جهان برسیم و این موضوع انتظاری است که از شما دانشگاهیان دارند؛ این عرصه،‌ عرصه‌ای است که می‌تواند انتظارات رهبر انقلاب در حوزه ایجاد تمدن اسلامی را محقق کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، مسئله نیروی انسانی و تربیت کادر انقلابی را مسئله‌ای اساسی دانست و خاطرنشان کرد: محققان و نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی کار بسیار تعیین‌کننده و کلیدی به‌عهده دارند و رسیدن به طراز انقلاب اسلامی نیاز به نقشه جامع علمی و کادری در طراز انقلاب اسلامی دارد و حتماً باید به این موضوع عمل شود.

وی در پایان با بیان اینکه "ما در مدیریت دانش چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن ضعف‌های فراوان داشتیم" عنوان کرد: ما چقدر از عملیات‌های موفق و شکست‌خورده در عراق و سوریه را تدوین کرده‌ایم و چقدر توانسته‌ایم اقدامات سپاه در تأمین امنیت مرزها در شمال غرب کشور را تدوین کنیم؟ ما باید دائماً پیشرفت علم در جهان را رصد کنیم و این صرفاً مقدمه‌ای است برای مسیری که می‌خواهیم طی کنیم و از آن بهره‌مند شویم.

تسنیم 

پربیننده ترین خبرها