کمیته عالی انتخابات مصر کار خود را از سر می گیرد

کمیته عالی انتخابات مصر کار خود را از سر می گیرد
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1391 - 09:14

نامزد رياست جمهوري مصر پيش بيني كرد كه تعليق فعاليت هاي كميته عالي انتخابات رياست جمهوري چندان بزودي پايان مي يابد.

" ابوالعز الحريري " چهارشنبه شب در گفت و گو با شبكه خبري العالم با اشاره به تعليق فعاليت هاي  كميته عالي انتخابات رياست جمهوري ، افزود : اين مساله بزودي پايان مي يابد زيرا بحران در مسير حل و فصل است و از آنجا كه كميته مذكور تاكنون مرتكب اشتباه مشخصي نشده است ، شوراي نظامي به آن  راي اعتماد خواهد داد.

وي خاطر نشان كرد : دادگاه اداري ، تصميم كميته انتخابات درباره واگذاري مستقيم قانون به دادگاه عالي قانون اساسي را رد كرد ؛ زيرا اين امر بايد از طريق قوه قضاييه صورت گيرد ، نه از طريق كميته اي اداري ؛ حتي اگر رييس اين كميته ، رييس دادگاه عالي قانون اساسي نيز باشد. به اين ترتيب حذف احمد شفيق از فهرست نامزدها ضروري خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه  كميته انتخابات ، مجري قانون است نه قانونگذار ، افزود  :  بنابراين هجمه صورت گرفته در مجلس الشعب فاقد وجاهت قانوني بود و اقدام برخي از نمايندگان مجلس در خائن خواندن كميته مذكور به سبب درج نام احمد شفيق در فهرست نامزدهاي رياست جمهوري ، كاري بي رحمانه بود.

وي از وجود دودستگي ميان شوراي نظامي و گروه اخوان المسلمين خبر داد و گفت : آن ها بر سر تشكيل كابينه در خارج از زمان بندي تعيين شده و تلاش براي پس گرفتن راي اعتماد از دولت كنوني تلاش مي كنند.

وي افزود :  درخواست استعفاي دولت و حوادث العباسيه مواردي در همين راستا به شمار مي روند به همين سبب كميته انتخابات اعلام كرد كه اميدي به برگزاري انتخابات در مقر فرايند انتخابات ندارد

ابوالعز الحريري در ادامه خاطر نشان كرد : در حال حاضر اوضاع مصر به گونه اي نيست كه بتوان پيش بيني كرد انتخابات به طور درست برگزار شود يا خير ، مردم دچار سردرگمي هستند و نوعي از كشمكش و گسست اجتماعي بر كشور حاكم شده است و برخي از جناح هاي مشخص با شوراي نظامي اين كشور درگيرند. در خصوص كميته انتخابات نيز به اين سبب كه مردم را زير خواسته شان دور داشتند همه چيز در هاله اي از ترديد فرو رفته است.
9 - 21:25  
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها