عضو اخوان المسلمین مطرح کرد

مخالفت مصری‌ها با تعویق انتخابات

مخالفت مصری‌ها با تعویق انتخابات
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1391 - 11:53

العالم، قاهره - سخنگوي محمد مرسي - نامزد اخوان المسلمين در انتخابات رياست جمهوري مصر - کميته عالي انتخابات را به تلاش براي اعمال فشار، اخلال در امور سياسي و روند انتخابات متهم کرد و از مخالفت مردم با تاخير انتخابات خبر داد.

"ولید الحداد" روز پنجشنبه به شبکه خبری العالم، گفت: مصر خود را برای انتخاب رئیس جمهوری آماده می‌کند ، مردم هرگز به گذشته بازنخواهند گشت و به کسی نیز اجازه برگرداندن کشورشان به دوران گذشته را نمی‌دهند.

سخنگوی محمد مرسی، تصریح کرد: کمیته انتخابات از ماده ۲۸ اعلامیه قانون اساسی موقت برای زیرفشار گذاشتن مردم و اخلال در امور سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری استفاده می‌کند.

الحداد خاطر نشان کرد: کمیته انتخابات «خیرت الشاطر» نامزد اول اخوان المسلمین را با وجود مشمول عفو بودن، رد صلاحیت کرد؛ همچنین به اصلاحاتی که مجلس نمایندگان در قانون انتخابات اعمال کرد، اعتراض می‌کند و مانع اجرای اصلاحات می‌شود که با این کار درپی جلوگیری از برگزاری انتخابات و برقراری دمکراسی است.

وی هر گونه توافق میان اخوان المسلمین و شورای نظامی حاکم را تکذیب کرد و گفت: اخوان المسلمین و شورای نظامی هم اکنون با یکدیگر درگیر هستند و علت این درگیری آنست که اخوان المسلمین به عنوان اکثریت مجلس نمایندگان تشکیل دولت جدید را حق خود می‌داند اما شورای نظامی این خواسته اخوان المسلمین را برآورده نمی‌کند.

ولید الحداد با تاکید بر اینکه دولت قوانین تصویب شده مجلس نمایندگان را اجرا نمی‌کند، با تعویق افتادن انتخابات مخالفت کرد و گفت: خواسته ما برکناری شورای نظامی و واگذاری قدرت به غیرنظامیان است که این امر با برگزاری انتخابات محقق می‌شود.

سخنگوی نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر، افزود: اخوان المسلمین هر رئیس جمهوری را که در انتخاباتی آزاد و سالم انتخاب شود، تأیید خواهد کرد و با هیچ کسی دشمنی ندارد.

الحداد تصریح کرد: برگزاری انتخابات خواسته ملت مصر است.

۲۰:۴۵- ۰۵/۰۹

پربیننده ترین خبرها