اشغالگران در قدس 300 هزار واحد مسکونی جدید می‌سازند

اشغالگران در قدس 300 هزار واحد مسکونی جدید می‌سازند
دوشنبه 4 دی 1396 - 00:30

همزمان با تشدید درگیری ها در قدس اشغالی و سایر شهرهای فلسطینی رژیم اسرائیل اعلام کرد 300 هزار واحد مسکونی جدید در شهرک های یهودی نشین در شهر اشغالی قدس شرقی احداث خواهد شد.

العالم – فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از بیروت یواف گالانت، وزیر مسکن و عمران رژیم اسرائیل از ساخت 300 هزار واحد مسکونی جدید در شهرک های یهودی نشین در شهر اشغالی قدس شرقی خبر داد.

 این پروژه تحت عنوان موهوم "احداث واحدهای مسکونی در قدس اشغالی، پایتخت اسرائیل" راه اندازی شده و اطلاعات بیشتری از مکان ساخت این واحدها ارائه نشده است.

براساس این خبر، پروژه مذکور بخشی از طرح موسوم به "قدس بزرگ" است که پیش از این از سوی رژیم صهیونیستی و با هدف ضمیمه کردن شهرک های یهودی نشین واقع در قدس شرقی اشغالی و حومه آن به قدس اعلام شده بود.

 اظهارات گالانت تنها سه هفته پس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت صهیونیستها از سوی رئیس جمهور آمریکا جالب توجه است.

 دولت جعلی صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو نیز چهارشنبه گذشته از اسکان 10 هزار یهودی در منطقه کرانه باختری رود اردن و احداث 3 شهرک یهودی نشین جدید خبر داد.

دولت نتانیاهو اخیرا فعالیت های عمرانی و شهرک سازی در کرانه باختری و قدس شرقی را تسریع کرده است.

گفته می شود اسرائیل از 1967 تاکنون در کرانه باختری 131، در قدس شرقی 10 و در تپه های کرانه باختری 116 شهرک یهودی نشین دارد. در شهرک های کرانه باختری نیم میلیون و در بخش شرقی قدس 220 هزار شهرک نشین زندگی می کنند و قرار است شمار آنها در کرانه باختری به یک میلیون نفر افزایش یابد.

پربیننده ترین خبرها