الجزایری ها به پای صندوق های رای رفتند

الجزایری ها به پای صندوق های رای رفتند
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1391 - 14:21

مردم الجزاير امروز براي تعيين اعضاي پارلمان جديد اين کشور به پاي صندوق هاي راي رفتند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، بيش از 21 ميليون نفر در الجزاير واجد شرايط رای دادن هستند و دولت این کشور انتظار دارد میزان مشارکت مردم از 35 درصد سال 2007 فراتر رود.

در این انتخابات 462 نامزد از44 حزب و تعدادي زيادي نامزد مستقل با يكديگر رقابت مي كنند.

زنان در انتخابات پارلماني الجزاير بيشترين كرسي را از زمان استقلال اين كشور به دست خواهند آورد، زيرا 30 درصد كرسي هاي پارلمان به زنان اختصاص داده شده است، این در حالی است که  نامزدهاي اسلامگرا انتظار دارند كه رتبه اول را كسب کنند.

ناظران داخلي و بيش از 500 ناظر بين المللي بر انتخابات الجزاير تحت تدابير شديد امنيتي نظارت مي كنند.

مردم الجزایر نظرات مختلفي درباره مشاركت در انتخابات داشتند،برخي خواهان حضور گسترده در انتخابات و برخي ديگر خواستار تحريم هستند و برخي دیگر هم انداختن برگه سفيد در صندوق را ترجيح مي دهند.

دولت الجزاير اهميت خاصي براي اين انتخابات قائل و اميدوار است مشاركت گسترده مردمي قدرت هاي غربي را در نيل به اهداف خود ناكام بگذارد ؛ زيرا آمريكا و اسرائيل به طمع دخالت در امور الجزاير و شوراندن مردم اين كشور عليه نظام حاكم خود مدعي شده اند كه بهار عربي درهای الجزاير را مي كوبد و در آستانه اين كشور به انتظار  ايستاده است.

 "مصباح مناس" محقق و استاد دانشگاه در الجزاير در مصاحبه با العالم گفت : برخي مردم را از سرايت بهار عربي به الجزاير مي ترسانند، اما بهار عربي بر كسي پوشيده نيست؛ وقايع ليبي و سوريه فرهنگ وطن دوستي را نزد شهروندان الجزاير تقويت مي كند و شهروندان معتقدند كه مطالبات قانوني مردم بايد برآورده شود اما نه به قيمت به خطر افتادن آينده كشورشان .  

مناس گفت : مساله الجزاير فرق مي كند و لزومي ندارد وقايع كشورهاي عربي در این کشور نيز اتفاق بيفتد.

 05/10-08:36

پربیننده ترین خبرها