سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره):

مذاکرات و سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد شهر فرودگاهی نتیجه بخش بوده است

 مذاکرات و سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد شهر فرودگاهی نتیجه بخش بوده است
دوشنبه 4 دی 1396 - 10:43

فتاحی گفت: با شروع سومین سال فعالیت شرکت شهر فرودگاهی، رفته‌رفته شرکت‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری ورود می‌کنند، مذاکرات به نتیجه می‌رسد و اتفاق های مورد نظر عملی می‌شود.

العالم _ ایران / اقتصادی

کورش فتاحی با اشاره به شروع سومین سال فعالیت شرکت شهر فرودگاهی گفت:  اکنون شاهد هستیم اقداماتی که در این دو سال انجام شده‌اند، در حال نتیجه دادن است و در شروع سال سوم رفته‌رفته شرکت‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری ورود می‌کنند، مذاکرات به نتیجه می‌رسد و اتفاق های مورد نظر عملی می‌شود.

فتاحی از وقوع سه اتفاق مهم در حوزه منطقه آزاد در این هفته خبر داد و افزود: اولین اتفاق مهم این است که عملیات تملک اراضی 14 هزار هکتاری شهر فرودگاهی حضرت امام (ره) خاتمه پیدا کرد. گرچه در برخی جزییات مثل بعضی زمین‌هایی که درگیری انحصار وراثتی دارند، پرونده هنوز باز است، اما می توان گفت اصل ماجرا انجام شده است.

وی گفت: تلاش شرکت شهر فرودگاهی بر این است که طی 6 ماه آتی و قبل از پایان سال سوم شرکت اسناد انتقال این 14 هزار هکتار ثبت شده باشد، چراکه وقتی سرمایه‌گذاری به نتیجه می‌رسد و قرار بر تحویل زمین است، وجود اسنادی که نشان‌دهنده تملک شهر فرودگاهی بر زمین‌ها است، جزو ضروریات است.

ثبت نخستین شرکت خارجی در منطقه آزاد

رییس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از ثبت اولین شرکت خارجی در منطقه آزاد به عنوان دومین رویداد مهم یاد کرد و گفت: «این شرکت با نام شرکت خدماتی و لجستیک ADI در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ثبت شده است. از جمله وظایف این شرکت خدمات فنی، مهندسی و پشتیبانی است.  ADIجزو 5 شرکت برتر جهان در بحث لجستیک است که هم خدمات مشاوره ارائه می‌دهد، هم خدمات مدیریتی پیاده‌سازی را ارائه می‌دهد و هم به عنوان یک شرکت حرفه‌ای در بحث حمل‌ونقل هوایی مشغول فعالیت است. »

وی افزود : بسیار خوشحالیم که توانستیم این شرکت را جذب کنیم. قطعا به دنبال این اتفاق شرکت‌های بین‌المللی دیگری نیز اینجا حضور پیدا خواهند کرد. ADI خیلی سریع می‌تواند کار خود را شروع کند چون هم جنبه مشاوره و هم خدمات دارد.

به گفته فتاحی آنچه برای شرکت شهر فرودگاهی حائز اهمیت است، این است که فعالیت شرکت‌هایی که در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) حضور می یابند، در ابعاد بین‌المللی باشد. ADI شرکتی سوییسی است و در اقصی نقاط جهان از جمله لوکزامبورگ، سوییس، دوبی، چی و هلند فعالیت دارد. این شرکت هم در زمینه مشاوره و هم خدمات فنی در موضوع لجستیک بسیار موفق به حساب می‌آید.

تخصیص زمین به نخستین سرمایه‌گذار فعال در منطقه آزاد

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) همچنین از آغاز عملیات تاسیس نخستین کارخانه در منطقه آزاد این مجموعه خبر داد و افزود: اتفاق مهم سوم نهایی شدن اولین قرارداد تخصیص زمین و ایجاد یک کارخانه تولیدی در منطقه آزاد است. شرکت صنایع ایران‌چوب وابسته به بنیاد مستضعفان که جزو شرکت‌های حرفه‌ای در تولید فرآورده‌های چوبی است، با علاقه‌ای که نشان داد و پیگیری‌هایی که کرد، موفق به عقد یک قرارداد برای ایجاد یک واحد صنعتی شد.

فتاحی درباره علل پذیرش طرح ایران‌چوب گفت:  این اتفاق دو دلیل داشت. دلیل اول آن بود که این شرکت کاملا زیست محیطی است و هیچ مشکلی در این زمینه ندارد. نکته دوم این است که محصولات این شرکت کاملا صادراتی هستند و به کشورهای منطقه صادر می‌شوند. لازم است که ما از شرکت‌ها و تولیدات داخلی که با موضوع اقتصاد مقاومتی هم همراستا هستند به شدت حمایت و دفاع کنیم.

رییس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: قرارداد تمام و ابلاغ شده و به زودی کلنگ احداث این واحد صنعتی در منطقه آزاد به زمین خواهد خورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها