«ساف» بررسی می‌کند؛ اراضی 1967 «دولت تحت اشغال»

«ساف» بررسی می‌کند؛ اراضی 1967 «دولت تحت اشغال»
دوشنبه 4 دی 1396 - 11:02

یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین قصد دارد اعلام اراضی اشغالی 1967 به عنوان دولتی تحت اشغال را بررسی کند.

العالم- فلسطین اشغالی  

پیامدهای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. بعد از تحرکات و اعتراضات در سطوح رسمی و غیررسمی اکنون جنبش فتح نیز دست به کار شده است. 

«عزام الاحمد» مسئول پرونده آشتی و عضو کمیته مرکزی جنبش «فتح»، به رادیو «صوت فلسطین» گفت، شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف»، در نشست نزدیک خود در نیمه ماه آینده (ژانویه 2018)، اعلام اراضی اشغالی 1967 به عنوان دولتی تحت اشغال را بررسی می‌کند.

وی تصریح کرد طرف اسرائیلی ، حقوق ملت فلسطین بویژه حقش در مسأله قدس را نادیده می‌گیرد و دیگر نمی‌توان با آنها رابطه را ادامه داد؛ باید بازنگری گسترده‌ای در روند صلح انجام شود.

الاحمد در خصوص مشارکت جنبش‌های حماس و جهاد در نشست شورای مرکزی گفت هنوز پاسخ رسمی از این دو جنبش دریافت نکرده و تماس‌های مستقیمی در این خصوص برقرار نکرده است.

وی افزود حماس از طریق «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان خواستار برگزاری نشست شورای مرکزی در بیروت شده است اما این موضوع امکان‌پذیر نیست و این نشست در رام‌الله برگزار و از همه دعوت خواهد شد.

الاحمد در ادامه از نشست اسلامی بین‌المللی در الازهر در 16 ماه آینده و نیز نشستی در بروکسل در 22 همین ماه خبر داد. وی همچنین گفت تماس‌ها و ارتباط‌ها با کشورهای عضو «بریکس» و چین و روسیه و نیز برادران عرب در سطح رسمی و مردمی وجود دارد.

وی هم‌چنین گفت از مصر درخواست کرده که به عنوان میانجی، مشکلات مسیر آشتی را حل کند.

رژیم صهیونیستی در سال 1967  قدس شرقی، کرانه باختری، نوار غزه، بلندی‌های جولان و صحرای سینا را اشغال کرد؛ این رژیم، صحرای سینا را طی صلحی که با دولت مصر برقرار شد، به این کشور برگرداند اما مابقی مناطق تحت اشغال باقی ماند.

فارس 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها