فلسطین رویکرد گواتمالا برای انتقال سفارتش به قدس را شرم آور خواند

فلسطین رویکرد گواتمالا برای انتقال سفارتش به قدس را شرم آور خواند
دوشنبه 4 دی 1396 - 19:47

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه از رام الله گزارش داد که وزارت خارجه فلسطین امروز تصمیم جیمی مورالس رئیس جمهوری گواتمالا برای انتقال سفارتخانه این کشور از تل آویو به قدس را شرم آور خواند.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت امور خارجه فلسطین امروز با صدور بیانیه ای تصمیم مورالس به ویژه بعد از اقدام غیرقانونی دونالد ترامپ برای تعیین یکجانبه قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدامی شرم آور خواند و خواستار انصراف آن کشور از این تصمیم شد.
این بیانیه چنین تصمیمی را اقدامی غیرقانونی و بطور کامل مغایر با خواست رهبران مسیحی بیت المقدس و قطعنامه پنج شنبه گذشته سازمان ملل برای محکومیت اقدام رئیس جمهوری آمریکا عنوان کرد.
مورالس روز یکشنبه در پیامی کوتاه در صفحه خود در فیسبوک نوشت که پس از گفت وگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته سفارت گواتمالا را از تل آویو به قدس منتقل کند. 
بر اساس این گزارش، تصمیم غیرقانونی مورالس با استقبال گرم مقام های رژیم صهیونیستی روبه رو شد اما این تصمیم پیشتر در سازمان ملل از سوی اکثر کشورهای جهان رد و محکوم شد. 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تازگی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، اقدامی که مغایر با سیاست دهها ساله واشنگتن بود و تاکنون موجب خشم کشورهای عربی و هم پیمانان غربی آمریکا شد. 
گواتمالا و همسایه اش هندوراس از اندک کشورهایی بودند که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی به قطعنامه مربوط به قدس رای منفی دادند.
در این قطعنامه از رئیس جمهور آمریکا خواسته شده بود تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را پس بگیرد. 
آمریکا کمک های زیادی در اختیار گواتمالا و هندوراس قرار می دهد و ترامپ تهدید کرده بود کمک های مالی به کشورهایی که از قطعنامه سازمان ملل حمایت کنند را قطع می کند. 

پربیننده ترین خبرها