20 بار حمله هوایی عربستان به «الخوخه» استان الحدیده

20 بار حمله هوایی عربستان به «الخوخه» استان الحدیده
سه شنبه 5 دی 1396 - 00:23

منابع خبری یمن از 20 بار حمله هوایی عربستان به شهر «الخوخه» استان الحدیده در غرب یمن طی روز دوشنبه خبر دادند.

العالم-یمن

به گزارش المسیره، جنگنده‌های سعودی از صبح تا پایان شب دوشنبه بیش از 20 بار شهر «الخوخه» استان الحدیده واقع در غرب یمن را بمباران کردند.

المسیره در ادامهگزارش داد که روز دوشنبه همچنین شش کشاورز یمنی در پی بمباران مزرعه آنها در شرق منطقه القطابه در الخوخه استان الحدیده به شهادت رسیدند.

شهر مهم «الخوخه» در جنوب غرب استان الحدیده واقع در ساحل غربی یمن، این روزها شاهد درگیریهای شدید بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان ائتلاف سعودی است؛ بویژه اینکه ارتش یمن و انصارالله به عمق الخوخه نفوذ کردند و شبه نظامیان مستقر در این شهر را تحت محاصره خود قرار دادهاند.

بندر الحدیده که به عروس دریای سرخ معروف است، در 226 کیلومتری شهر صنعا پایتخت یمن قرار دارد. این شهر، دومین بندر تجاری بزرگ یمن بعد از بندر عدن است و به دلیل داشتن امکانات صادرات و واردات و نزدیکی به معابر بین‌المللی حمل و نقل کالا از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

امروزه بخش بسیار زیادی از مواد غذایی یمن از این بندر وارد یمن می‌شود و به نوعی می‌توان این بندر را شاه رگ اقتصادی و حیاتی صنعا دانست. لذا تصرف این بندر یا تکمیل محاصره‌ی آن، صنعا و دیگر استان‌های تحت کنترل انصارالله و ارتش یمن را از منظر اقتصادی و غذایی بسیار در وضعیت بغرنج قرار خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها