تاکید رئیس مجلس الجزایر بر اهمیت اجلاس روسای پارلمانهای اسلامی در تهران

تاکید رئیس مجلس الجزایر بر اهمیت اجلاس روسای پارلمانهای اسلامی در تهران
سه شنبه 5 دی 1396 - 08:52

«سعید بوحجه» رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر در دیدار «رضا عامری »سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، برگزاری اجلاس روسای پارلمانهای اسلامی در تهران را در شرایط کنونی مهم دانست.

العالم - الجزایر / سیاسی

رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در ملاقات با سعید بوحجه رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر، پیام دعوت «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی را برای شرکت در نشست اتحادیه روسای مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در تهران ،تقدیم وی کرد.

رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر در این دیدار ضمن تشکر از دعوت و تاکید بر مشارکت الجزایر در نشست تهران، ابراز امیدواری کرد که این اجلاس با رویکرد تقویت صلح و ثبات در کشورهای اسلامی، موضوعاتی همچون قدس و تروریسم به عنوان دو چالش مهم را مورد بررسی قرار دهد و نتایج این نشست متناسب با حجم چالش های فراروی منطقه و جهان باشد.
بوحجه در ادامه بر سیاست اصولی الجزایر در اتخاذ راه‌های مسالمت آمیز برای حل بحران‌ها و دخالت نکردن در امور داخلی کشورها تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه قدس باید محور وحدت مسلمانان باشد، دفاع از آن را یک ضرورت دانست.

در این ملاقات همچنین راه های تقویت روابط دوجانبه پارلمانی میان دو کشور و از جمله موضوع تشکیل و فعال شدن گروههای دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و بر لزوم افزایش تبادل هیاتهای پارلمانی دوجانبه در سطوح مختلف تاکید شد. 

سیزدهمین نشست اتحادیه رؤسای مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی 26 و 27 دی ماه جاری در تهران برگزار می شود. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها