هنیه ضمن تأکید بر عقبگرد هژمونی آمریکا در جهان؛

پیشنهاد واشنگتن شامل قبول ابودیس به عنوان پایتخت فلسطین است

پیشنهاد واشنگتن شامل قبول ابودیس به عنوان پایتخت فلسطین است
سه شنبه 5 دی 1396 - 14:38

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد نتایج رأی‌گیری انجام شده در سازمان ملل پیرامون قدس نشان می‌دهد ابرقدرتی آمریکا در جهان رو به افول است.

العالم - فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد تصمیمات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه قدس خطرناک است و دشمنی آشکار علیه ملت فلسطین و تمام امت عربی و اسلامی به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، هنیه افزود: اظهارات اسرائیلی نشان‌دهنده ماهیت این تصمیم آمریکاست که در راستای تسویه قضیه فلسطین صورت می‌گیرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد تصمیم آمریکا بخشی از نبرد بزرگی است که در راستای تغییر تمام صحنه منطقه و نه تنها وضعیت فلسطین صورت می‌گیرد.

هنیه تصریح کرد رأی‌گیری انجام شده در سازمان ملل درباره قدس نشان داد عقبگرد هیمنه (هژمونی) آمریکا بر جهان آغاز شده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: انتفاضه آزادسازی قدس آغاز شده است.

هنیه گفت واشنگتن به تشکیلات خودگردان پیشنهاد داده «ابودیس» را به عنوان پایتخت فلسطین (به جای قدس) قبول کند. پیشنهاد آمریکا همچنین شامل ایجاد یک پل در زیر مسجدالاقصی و تقسیم کرانه باختری است.  

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود این پیشنهاد ایجاد یک نهاد سیاسی در نوار غزه با برخی تعدیل‌ها را مطرح می‌کند.

وی در پایان بر تحقق آشتی فلسطینی بر اساس توافق قاهره تأکید کرد.

در 27 آذرماه که مصر قطعنامه‌ای علیه تصمیم آمریکا درباره قدس پیشنهاد داد که 14 رأی مثبت از مجموع 15 رأی آورد و آمریکا ناچار به وتوی آن شد. در 30 آذرماه نیز قطعنامه غیر الزام آور مجمع عموی در اعتراض به این تصمیم با 128 رأی موافق تصویب شد و فقط چند کشور ذره‌بینی به آن رأی منفی دادند.

السنوار: گروه‌های مقاومت در نوار غزه آماده دفاع از قدس هستند

«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاس حماس هم اعلام کرد: قدس، پایتخت فلسطین و نماد انقلاب ماست و اگر قدس کنار برود دیگر موضوع فلسطین تمام شده است.

وی گفت گروه‌های مقاومت در نوار غزه آماده دفاع از قدس و آزادسازی این شهر هستند.

پربیننده ترین خبرها