عقب‌نشینی نماینده پارلمان هلند

عقب‌نشینی نماینده پارلمان هلند
سه شنبه 5 دی 1396 - 19:42

مقام حزبی هلند می‌گوید که در دور انداختن هدیه سفیر ایران اشتباه کرده است.

العالم _ اروپا

رادیو NOS هلند اعلام کرد، «هنک کرول»، رهبر پارلمانی حزب 50PLUS در مصاحبه با این رادیو اعتراف کرد که او در قضیه دور انداختن پسته ایرانی اشتباه کرده و از این بابت متاسف است.

وی افزود: من ابراز تاسف های مختلفی در طول زندگی ام داشته ام، جائیکه ابراز تاسف امکان پذیر بوده است اما عذرخواهی گامی فراتر است.

هنک کرول دلیل عدم عذرخواهی خود را با سیاستهای ایران (در زمینه حقوق بشر) مرتبط می داند.

رادیو NOS در خبر خود تاکید دارد که هنک کرول در تحقیق شخصی خود به این نتیجه رسیده که هدیه های کریسمس فقط برای مردان ارسال شده، اما هنک کرول اشتباه کرده بود چون سفیر ایران در هلند هدیه ها را برای رهبران پارلمانی احزاب و سخنگویان سیاست خارجی این حزبها اعم از زن و مرد فرستاده بود. در ایران این اقدام کرول باعث عصبانیت در پارلمان این کشور شد.

هنک کرول می‌گوید: زمانیکه من می بینم این موضوع باعث بحث در پارلمان ایران شده است، من فکر می کنم که شما به یک موضوع کاملا حساس و پیوسته پرداخته اید و اگر این باعث آغاز بحث و گفتگو برای اینکه بعضی چیزها بهتر شود من صادقانه خوشحال می شوم.

اضافه می نماید، واکنش هماهنگ و منسجم رسانه ها،کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ،سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه و ایرانیان مقیم خارج از کشور راهی جز عقب نشینی را برای این نماینده پارلمان هلند باقی نگذارده بود و تاکید این نماینده بر اینکه علیرغم  ابرازتاسف ،عذرخواهی نمی‌کند بواسطه آن است که این نماینده می‌خواهد نوعی عقب نشینی آبرومندانه داشته باشد.
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها