سازمان ملل: شمار پناهجویان سوری در لبنان به کمتر از یک میلیون تن رسید

سازمان ملل: شمار پناهجویان سوری در لبنان به کمتر از یک میلیون تن رسید
چهارشنبه 6 دی 1396 - 07:36

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) در لبنان سه شنبه گفت: شمار پناهجویان سوری در لبنان برای اولین بار از سال 2014، به کمتر از یک میلیون تن رسیده است.

العالم- سوریه 

ابوخالد در گفت و گو با فرانس پرس افزود: این در حالی است که شمار این پناهجویان در آوریل 2014 (فروردین/ اردیبهشت 93) از یک میلیون گذشته بود.
در همین راستا، گزارش های سازمان ملل متحد در نوامبر سال 2017 (آبان/ آذر 96) نشان می دهد، شمار این پناهجویان که نام آنان در لبنان به ثبت رسیده است، 997 هزار و 905 تن است که بیشتر آنان را کودکان و زنان تشکیل می دهند، درحالی که این تعداد در دسامبر 2016 (آذر/ دی 96) یک میلیون و 11 هزار و 366 تن بود.
ابو خالد از جمله دلایل کاهش شمار آوارگان سوری را نتیجه کاهش تنش ها در سوریه و بازگشت آوارگان به کشورشان، مهاجرت آنان از لبنان به کشورهای دیگر و فوت آنان بر شمرد.
از سوی دیگر در میان سال های 2011 تا 2017، حدود 49 هزار پناهجوی سوری در چارچوب برنامه اسکان مجدد سازمان ملل متحد در کشورهای دیگر از جمله آمریکا، سوئد و فرانسه، لبنان را ترک کردند. 
گروه دیگری از این مهاجران نیز با هزینه شخصی لبنان را ترک کردند و برخی دیگری نیز به صورت غیر قانونی راهی اروپا شدند.
جنگ خانمان سوز سوریه که از سال 2011 در این کشور جریان دارد، علاوه بر آوارگی داخلی بیش از نیمی از ساکنان مناطق مختلف این کشور، منجر به آوارگی پنج میلیون سوری به کشورهای همسایه از جمله ترکیه، لبنان و اردن شده است.

ایرنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها