ممنوعیت سفر مسلمانان آمریکا با هواپیما

ممنوعیت سفر مسلمانان آمریکا با هواپیما
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 05:47

وکلاي شماري از مسلمانان تبعه آمريکا، در حال پيگيري موضوع ممنوعيت سفر موکلان خود با هواپيما هستند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، درحالیکه دولت آمریکا مدعی است قانون به اصطلاح مبارزه با تروریسم ضد مسلمانان نیست، وکلای 15 مسلمان آمریکایی که اقامت دائمی و قانونی در آمریکا دارند، تأکید کردند که موکلانشان دریافته اند در فهرست افرادی قرار گرفته که نمی توانند بدون اطلاع قبلی از هواپیما استفاده کنند؛ آنها همچنین از هرگونه شکایت و درخواست از دولت برای حذف نامشان از این فهرست محروم شده اند.

"نصرت چودری" از وکلای این مسلمانان آمریکایی گفت: دولت این فهرست محرمانه را ایجاد کرده، و کسانی که نامشان در این فهرست قرار گرفته، هیچ راهی برای دفاع از خود ندارند.

فهرست ممنوعیت استفاده برخی افراد خاص از هواپیما در آمریکا، در سال 2003 از سوی دفتر کنترل تروریست ها  وابسته به اف بی آی تنظیم شد، که شامل اسامی 20 هزار نفر است .. این افراد از نظر اف بی آی مشکوک به ارتباط با مسائل تروریستی هستند. به گفته برخی منابع حدود 500 نفر از این افراد شهروند آمریکایی هستند.

این 15 شهروند آمریکایی که 4 نفر آنها از کهنه سربازان ارتش آمریکا هستند، تأکید دارند که هیچ ارتباطی با مسائل تروریستی نداشته اند.

آنها در شکایتنامه ای دولت آمریکا را به نقض حقوقشان، و ارایه نکردن هرگونه اخطار از سوی دادگاهی عادل قبل از درج نامشان در فهرست، و خودداری از توجیه هرگونه اتهام، محکوم کرده اند.

اتحادیه آزادی های مدنی در آمریکا از مسئولان این کشور خواسته است اسامی این افراد را از فهرست خود حذف کند، و یا به آنها فرصتی برای شکایت از این موضوع بدهد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها