حق سكوت بحرين به آمريكا درقبال سركوب ملت

 حق سكوت بحرين به آمريكا درقبال سركوب ملت
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 06:32

منامه (العالم) ـ معاون دبيركل تشكل ملي دموكراتيك بحرين، اعطاي نشان درجه يك اين كشور به فرمانده ناوگان پنجم آمريكا مستقر در بحرين، را در راستاي حق سكوت به واشنگتن در قبال كشتار و سركوب ملت عنوان كرد.

حسن محمد مرزوق شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: اين نشان كه نشان درجه يك بحرين است، در واقع پاداشي از سوي رژيم آل خليفه به دولت آمريكا به خاطر سكوتش در قبال جنايت هاي رژيم و حمايت اين كشور از سركوب ملت بحرين است.

خبرگزاري رسمي بحرين روز جمعه (22 ارديبهشت) اعلام كرد كه حمد بن عيسي آل خليفه‌،‌ پادشاه بحرين نشان درجه يك كشورش را به دريادار مارك فاكس فرمانده مركزي نيروهاي دريايي آمريكا و فرمانده ناوگان پنجم اين كشور مستقر در بحرين، اعطا كرد.

اين خبرگزاري اعلام كرد كه نشان مزبور كه در ديدار فاكس با پادشاه بحرين در كاخ پادشاهي اين كشور به وي داده شد براي تقدير از تلاش‌هاي اين فرمانده آمريكايي در گسترش و تعميق روابط ميان واشنگتن و منامه اعطا شده است.

مرزوق معاون دبيركل تشكل ملي دموكراتيك بحرين، در ادامه از سكوت بين المللي و كشورهاي غربي در قبال حوادث بحرين انتقاد كرد و افزود: هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا به پكن سفر مي كند تا خواستار آزادي يك فعال چيني كه شخصيت معروفي نيست، شود در حالي كه مساله عبدالهادي خواجه فعال حقوق بشر بين المللي را كه از 80 روز تاكنون در زندانهاي بحرين دست به اعتصاب غذا زده است، ناديده مي گيرد.

وي تاكيد كرد كه رژيم آل خليفه از زمان شروع انقلاب 14 فوريه، شيوه دروغ، ايجاد رعب و وحشت و فريب جهانيان در خصوص سركوب انقلاب و سرپوش گذاشتن بر واقعيت حوادث بحرين را در پيش گرفته است.

مرزوق تصريح كرد: رژيم آل خليفه در برابر اعتراض هاي مردم سردرگم و مستاصل شده است به طوري كه يك بار انقلابيون را به ساخت بمبهاي محلي و بار ديگر به آموزش در اردوگاه ها در خارج و زماني به وابستگي به خارج متهم مي كند.

وي اظهار داشت: رژيم بحرين با اين اتهامات مي خواهد چهره انقلاب مسالمت آميز بحرين را خدشه دار كند اما انقلاب مردم بحرين اهداف و خواسته هايي مشخص دارد و به راه خود ادامه خواهد داد.

معاون دبيركل تشكل ملي دموكراتيك از رژيم بحرين خواست تا رهبران مخالف و فعالان حقوق بشر را آزاد كند و افزود: هر چقدر هم كه سركوبها و فشارها بيشتر شود، ملت بحرين به اعتراض هاي مسالمت آميز خود ادامه مي دهد. 
17:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها