انتظارات الازهر مصر از رییس جمهور آینده

انتظارات الازهر مصر از رییس جمهور آینده
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 17:26

العالم،قاهره - الازهر به عنوان بزرگترين مرجعيت ديني در مصر به آگاه سازي شهروندان و تشويق آنها براي مشاركت در انتخابات رياست جمهوري و انتخاب نامزدها بر اساس معيارهاي شايستگي، امانتداري و پرهيز از تعصب نسبت به گروه يا جريان خاصي ادامه مي دهد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه العالم، نقش الازهر فقط به بيداري دعوت اسلامي محدود نمي شود، بلكه اين نهاد ديني در بيشتر مسائل جامعه مصر حضور قدرتمندي دارد و در ايفاي وظايف خود در زمينه امور سرنوشت ساز، از مردم مصر و به ويژه مسلمانان حمایت می کند.

شيخ "عيد عبدالحميد" ناظر كل دانشگاه الازهر در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: علما و دانش آموختگان الازهر باید ويژگي هاي يك ریيس جمهور قوي، آگاه، دور انديش و آينده نگر را براي مردم بيان كنند، تا آنها در انتخابشان دچار اشتباه نشوند و گزينه هايي را كه براي حكومت بر مردم مناسب نيستند، انتخاب نكنند.

علماي الازهر شريف، وظيفه ارشاد و راهنمايي مردم و ارزيابي عملكرد آنها به وسيله بيانات و فتاوا را بر عهده دارند تا بدين وسيله مردم مصر را به ضرورت مشاركت در انتخابات براي برگزيدن يك ریيس جمهور عادل و توانا ترغيب كنند.

شيخ "زكريا مرزوق" امام مسجد جامع الازهر در اين باره گفت: ما در مقابل انتخاب نامزدها توسط مردم مسئول هستيم و همه ما در مقابل پروردگار در اين زمينه مسئوليت داريم و بايد يك ریيس جمهور مناسب و مورد اعتماد مردم را انتخاب كنيم.

يك شهروند مصري به خبرنگار العالم گفت: الازهر معيارهاي انتخاب ریيس جمهور را از طريق سخنراني ها، دروس علما در مساجد تشريح مي كند و مردم را در اين زمينه آگاه مي كند.

شهروند مصري ديگر در اين باره گفت: انتخاب ریيس جمهور بايد بر اساس معيارهاي اخلاص، صداقت، امانت و مسئوليت در مقابل خداوند و مردم انجام گيرد.

 

05/12-16:15



پربیننده ترین خبرها