محاصره مزدوران سعودی در الحدیده/هراس ناوچه های ائتلاف از سامانه موشکی "مندب 1"

محاصره مزدوران سعودی در الحدیده/هراس ناوچه های ائتلاف از سامانه موشکی
جمعه 8 دی 1396 - 10:10

معاون سخنگوی ارتش یمن فاش کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن با حمله به مواضع ائتلاف تجاوز به یمن در جبهه ساحل غربی شمال یختل، 16 دستگاه خودرو را منهدم کرده و بیش از 50 نفر از آنها را کشته یا مجروح کردند.

العالم - یمن

سرتیپ عزیز راشد در تماس با شبکه خبری اسپوتنیک گفت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با قطع مسیرهای ارتباطی بین نیروهای ائتلاف متجاوز در ساحل غربی، خسارات و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند و با تثبیت کنترل خود بر منطقه، آنها را زمین گیر کردند.

راشد افزود: متجاوزان ائتلاف سعودی در حال حاضر در محاصره ارتش و کمیته های مردمی یمن هستند و حاضرند در ازای تحویل زره پوشهای خود، از طریق دریا که تنها راه خروج آنهاست منطقه را ترک کنند.

راشد تصریح کرد که ناوچه های ائتلاف جرأت ورود به آب های یمن برای نجات نیروهای خود را ندارند زیرا می دانند که سامانه موشکی "مندب 1" در انتظار آنهاست.

وی خاطرنشان کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن با بلندگو از مزدوران محاصره شده باقی مانده در منطقه الخوخه در الحدیده می خواهند خود را تسلیم کنند. همچنین به صلیب سرخ نیز اجازه داده اند جنازه های 150 مزدوران در این منطقه را تخلیه کنند.

یک منبع نظامی یمنی دیروز اعلام کرد که ارتش یمن شهر الخوخه در جنوب استان الحدیده در غرب یمن را پس از درگیری شدید بازپس گرفته است.

این منبع تأکید کرد که در این عملیات شماری از مزدوران متجاوز به اسارات درآمده اند و بقیه به منطقه قاطبه گریخته اند. اما نیروهای یمنی از سمت الخوخه و یختل آنها را محاصره کردند.

208

پربیننده ترین خبرها