لحظه به لحظه با چهارمین «جمعه خشم» در فلسطین

لحظه به لحظه با چهارمین «جمعه خشم» در فلسطین
جمعه 8 دی 1396 - 14:15

راهپیمایی‌ها و تظاهراتی امروز (جمعه) در اراضی فلسطین در چهارمین جمعه خشم به منظور محکوم کردن تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درخصوص قدس برگزار شد.

العالم - فلسطین اشغالی

در اراضی مختلف فلسطین امروز تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌هایی در چارچوب چهارمین جمعه خشم پس از نماز جمعه در مناطق مختلف قدس، رام الله و غزه برگزار شد.


[13:28 - جمعه 8 دی] خبرنگار العالم : رژیم اشغالگر صهیونیستی مرز غزه را با تانک های خود بمباران می کند .


درگیری میان نیروهای اشغالگر و تظاهرکنندگان فلسطینی در چهارمین جمعه خشم پس از تصمیم ترامپ علیه قدس


[13:49- جمعه 8 دی] ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد 3 راکت از نوار غزه شلیک شده که 2 فروند از آنها توسط سامانه‌های گنبد آهنین در آسمان منهدم شدند (بیشتر بخوانید)


[14:30- جمعه 8 دی] ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود نوشت جنگنده‌ها و تانک‌های اسرائیلی 2 موضع متعلق به حماس در شمال غزه را هدف قرار دادند.


[14:30- جمعه 8 دی] خبرنگار العالم: شماری از فلسطینیان در درگیری با نیروهای اشغالگر در ورودی شمال البيرة زخمی شدند  


 [15:08- جمعه 8 دی] نظاميان رژيم صهيونيستي از گاز اشک آور براي متفرق کردن تظاهرات کنندگان در بيت ايل استفاده مي کنند.
گفتني است، تظاهرات در اعتراض به تصميم آمريکا عليه قدس هم اکنون در کرانه باختري در جريان است.


 [15:13 - جمعه 8 دی] شماري از فلسطيني‌ها در درگيري با نيروهاي اشغالگر در ورودي شمالي شهر البيره زخمي شدند.


 [15:13- جمعه 8 دی] منابع فلسطيني از شنيده شدن صداي انفجار در شرق محلهالزيتون در غزه خبر دادند.


 [15:17- جمعه 8 دی] منابع فلسطيني خبر دادند يک جوان فلسطيني در ايست و بازرسي بيت ايل در رام الله به ضرب گلوله پلاستيکي نظاميان اشغالگر رژيم صهيونيستي زخمي شد.


 [15:42- جمعه 8 دی] هلال احمر فلسطین اطلاع داد: درگیری ها بین فلسطینی ها در نابلس 4 زخمی ، در بیتا 2 زخمی در ایست بازرسی حواره 2 زخمی و در قلقیلیه 3 زخمی برجای گذاشت .


 [15:44- جمعه 8 دی] یک فلسطینی در دریگری با نیروهای اشغالگر در شرق شهر خانیونس زخمی شد.


 [15:45- جمعه 8 دی] درگیری های خشونت آمیز میان فلسطینیان و نیروهای اشغالگر  در روستاهای بدرس  و و بلعين  در غرب رام الله | نیروهای اشغالگر از بمب های گازی برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان استفاده می کنند


 [15:46- جمعه 8 دی] نیروهای اشغالگر  یک کودک فلسطینی را در باب العامود، قدس اشغال  بازداشت کردند


 [15:49- جمعه 8 دی] درگیری های بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر  در ایست بازرسی قلنديا  شمال قدس اشغالی بوجود آمده است


 [16:40- جمعه 8 دی]  نیروهای اشعالگر یک دختر فلسطینی را پس از ضرب و جرح وی در نطقه قدس قدیم در شهر اشغالی قدس بازداشت کردند.


 [16:43- جمعه 8 دی]  هلال احمر فلسطین : 35 فلسطینی در درگیری های کرانه باختری و قدس زخمی شدند که سه نفر ازآنها با گلوله جنگی زخمی شدند


 [16:45- جمعه 8 دی]  مصدومیت تیم خبرنگاری شبکه العالم به علت استنشاق گاز سمی در ورودی منطقه البیره 


 [16:53- جمعه 8 دی] یک مرد جوان فلسطینی در درگیری با نظامیان اشغالگر در شهر بيتا ناحیه نابلس دستگیر شد.


 [16:55- جمعه 8 دی] ده ها زخمی در درگیری با نیروهای اسرائیلی در کرانه و قدس و غزه با گلوله های جنگی و پلاستیکی و گازهای سمی


 [17:24- جمعه 8 دی] تعدادی از نیروهای اسرائیلی با کوکتل مولوتف هائی که فلسطینی ها در مناطق العیزریه و ابودیس در شرق شهر قدس به سوی آنها پرتاب کردند ، دچار جراحاتی شدند.


 [17:25- جمعه 8 دی] نیروهای اسرائیلی در نزدیکی ایست بازرسی ناحل عوز در نزدیکی مرزهای شرقی باریکه غزه با فلسطینی ها درگیر شدند.


 [17:50- جمعه 8 دی] وزارت بهداشت فلسطین : زخمی شدن 60 فلسطینی در شرق غزه به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی که در میان آنها 15 نفر به ضرب گلوله جنگی زخمی شدند.


 [17:50- جمعه 8 دی] زخمی شدن شدید یک فلسطینی از ناحیه سر در درگیری با نیروهای اسرائیلی در شرق شهر جبالیا در شمال باریکه غزه 


 [18:03- جمعه 8 دی] هلال احمر فلسطین: 133 نفر در کرانه باختری  و 40 نفر در نوار غزه هنگام مقابله با نیروهای اشغالگر مجروح شدند(بیشتر بخوانید)


 [18:03- جمعه 8 دی]  منابع فلسطینی: در درگیری با نیروهای اشغالگر در شرق نوار غزه، دو مرد جوان به طور جدی از ناحیه سر زخمی شدند.


گفتنی است؛ تظاهراتی که هفته گذشته در اعتراض به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درخصوص قدس برگزار شد، به شهادت دو جوان فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۱۰ تن دیگر انجامید.

گفتنی است؛ دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی مدت بازداشت «عهد التمیمی»، دختر نوجوان فلسطینی را به جرم حمله به دو نظامی اسرائیلی [در دفاع از خود] تمدید کرد؛ ده ها فلسطینی در اعتراض به بازداشت آنها در مقابل دادگاه نظامی اجتماع کردند و نظامیان رژیم اشغالگر نیز با استفاده از بمب های صوتی و گاز اشک آور سعی کردند معترضان را پراکنده کنند.

جمعه گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن این دو دختر از نظامیان اسرائیلی که جلوی درب منزلشان ایستاده اند می خواهند آنجا را ترک کنند که پس از ممانعت اشغالگران برای خروج از منزل میان آنها درگیری رخ می دهد.

این حادثه در زمان وقوع درگیری های گسترده در سراسر کرانه باختری در اعتراض به تصمیم ترامپ برای قدس رخ داده است.

پربیننده ترین خبرها