آیت‌الله علم‌الهدی: مطالبات مردم در مساله مقابله با گرانی به حق است، بدون چون و چرا/ بنزین ۱۵۰۰ تومانی جواب این مطالبات نیست

جمعه 8 دی 1396 - 20:13

امام‌جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که روز بصیرت در تمام شئون نظام بروز داشته است گفت: نیروهای جوان و انقلابی به فتنه شناسی بپردازند زیرا که فتنه دستاویز دشمنان است.

العالم - ایران / سیاسی

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: شگرد اصلی شیطان آرایشگری و تزیین است و امروز سخن ما در مورد آیه 38 از سوره عنکبوت است در این آیه شیطان ابتدای انتخاب یک کار وارد فکر و ذهن انسان می‌شود به اصلاح مرکز توجه شیطان در این قسمت است تا دلدادگی خدا رو انتخاب نکند و رؤیاهای گوناگون را در ذهن انسان را جریان می‌دهد تا راهی غیر از راه خدا را انتخاب کند که با دل‌بستگی به سراغ خدا نرود. کار شیطان در کانون دل انسان است. برای ما رقیب تراشی می‌کند و مسائل را در ذهن و فکر می‌پروراند تا راه را ببندد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: درجایی که انسان راه و مسیر خودش را انتخاب کرده و دل‌بسته و عاشق خدا و اهل‌بیت شده است. اکنون الحمدالله جوانانی که در بندگی خدا قرار دارند بسیار بیشتر از جوانان در مسیر انحراف است و این مسئله در راهپیمایی اربعین حسینی به‌وضوح قابل‌مشاهده بود.

امام‌جمعه مشهد مقدس به سرگذشت قوم ثمود اشاره و یادآور شد: قوم ثمود سوژه شیطان شدند و قوم آل ثمود غالباً افراد بااستعداد و نابغه بودند و از تمدن بالا و عقل، فهم و فکر بالایی برخوردار بودند و بنده خدا و موحد شدند و اوج گرفتند و شیطان به سراغ آن‌ها رفت. شیطان در دل آن‌ها نفوذ کرد که با پیامبر خدا درگیر شدند و عذاب الهی بر آن‌ها نازل شد.

امام‌جمعه مشهد مقدس به توسل و ابراز ارادت شیعیان به حضرت معصومه(س) اشاره و خاطرنشان کرد: مصیبت‌های اهل‌بیت همواره مداوم بوده و حضرت معصومه(س) باروحیه انقلابی و زینب وار در میان لشکر راهی شدند و همانند حضرت زینب(ش) در این راه مشقت‌بار شهادت برادرانش را مشاهده نمود.

نماینده ولی‌فقیه خراسان رضوی به حماسه نهم دی و روز بصیرت اشاره کرد و افزود: روز بصیرت در تمام شئون انقلاب بروز داشت و تداوم این بصیرت در تلاش و کوشش نیروهای انقلابی و مؤمن است که باید به فتنه شناسی پردازند. زیرا که فتنه‌ها دستاویز دشمنان است.

وی در ادامه یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی در مقابل ایستادگی و مقاومت ملت ایران در تمام عرصه‌ها با شکست روبه‌رو شده‌اند. باید بصیرت نهم دی و  مسئله فتنه شناسی را ادامه دهیم. نمونه آن را در جریان دیروز مشاهده کردیم که گروهی بدون مجوز یا بر اساس ندانم‌کاری یا سوءنیت اقدام به تظاهرات و راهپیمایی کردند. در این اقدام احساسات مردم جریحه‌دار شد و عده‌ای مردم آسیب‌پذیر نیز مطالبات خود را ارائه دادند.

نماینده ولی‌فقیه خراسان رضوی با تأکید بر این‌که مال‌باختگی و گرانی از مطالبات به‌حق مردم است، تصریح کرد: بدون چون‌وچرا اگر سطح گرانی بالا رود و معیشت مردم تأمین نشود، این‌چنین اقداماتی صورت می‌گیرد. پس بر مسئولان لازم است که به مطالبات مردم توجه کنند تا کارد به استخوان نرسد.

علم‌الهدی بابیان این‌که تبار مرفه و خوش‌گذران به فکر مردم نیست، خطاب به وزیر نفت تأکید کرد: جناب آقای وزیر نفت! وقتی با گرانی بنزین همه‌چیز بالا می‌رود این جواب نیست که قیمت بنزین در کشور ما از همه‌جا کمتر است و نباید با یک کشور صنعتی پیشرفته مقایسه کنید. جناب آقای وزیر نفت! این بنزین هزار و 500 تومانی را در ماشین شاسی‌بلند میلیاردی نبین و این بنزین را در یک باک ماشین یک فقیر و مستضعف که باید یک ده نفر از اعضای خانواده‌اش را اداره کند ببین.

علم‌الهدی ادامه داد: آقای معاون وزیر! که می‌گویید برای کاهش تصادفات تعرفه خودروهای وارداتی را کم کنیم تا مردم بتوانند خودرو بهتر و با امنیت بیشتر تهیه کنند، این جواب نیست. این جواب نیست که می‌گویید ایمنی داشته باشد تا اگر تصادف کرد مرگ‌ومیر کاهش یابد. در حال حاضر جاده‌های شمال، چالوس و هراز ایمنی کافی را دارا نیستند باید زیرساختی و ایمنی برای جاده‌ها فراهم کنید تا مرگ‌ومیر کاهش یابد.

علم‌الهدی در ادامه تصریح کرد: آقای وکیل و آقای نماینده شما چگونه  نماینده شده‌ای، شما چه طور وزیر شده‌ای، آقای محترم ما صدها هزار شهید دادیم و این خون‌ها را تقسیم کن تا ببین قیمت  خون وزارت خانه و نهاد شما چه قدر می‌شود! برای نمونه در تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها همین اراده و اقتدار قشر آسیب‌پذیر و مستضعف تجلی می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه خراسان رضوی عنوان کرد: در یک نظامی هستیم که جلاد، خنجر را در دست دارد و امثال شهید حججی چشمش به لبه تیز خنجر است و با فداکاری و ایثار این شهیدان نظام سرپا نگه‌داشته شده است. ما باید با نیروی ایمان و وجدان آگاه این نظام را اداره کنیم.

وی بابیان این‌که عزت و شرف ملت ایران خاری در چشم آمریکا و اسرائیل است، خاطرنشان کرد: پایبندی ملت ایران به اسلام، انقلاب و مقام معظم رهبری خاری در چشم دشمنان است و دشمنان درصدد هستند است که ثبات و امنیت را از بین ببرند. مشکلات اقتصادی و معیشتی ما نباید ابزار تفرقه دشمنان قرار گیرد.

علم الهدی در پایان خطبه‌ها مردم مشهد را به حضور پرشور در راهپیمایی نهم دی توصیه کرد و افزود: در راهپیمایی فردا احساسات و شعارهایتان را  جمع کنید و باشرف، مردانگی و عزت در این حماسه شرکت عظیم شرکت کنید که مشت‌های گره‌کرده شما تودهنی محکمی به دشمنان خواهد زد و رسانه‌های خارجی هم اگر مرد هستند این راهپیمایی را پوشش دهند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها