کشف دو گور جمعی در غرب استان رقه سوریه + تصاویر

کشف دو گور جمعی در غرب استان رقه سوریه + تصاویر
شنبه 9 دی 1396 - 08:29

دو گور جمعی در غرب استان رقه در شمال سوریه کشف شد که دهها جسد در این دو گور دیده می شود .

العالم - سوریه

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اعلام کرد : اجساد موجود در دو گور جمعی غرب رقه متعلق به کسانی است که به دست گروه تروریستی و تکفیری داعش شهید شدند.

سانا افزود : داعش در زمان سیطرۀ خود بر استان رقه دهها نفر را که هم شهروندان عادی و هم نیروهای نظامی بودند ، به شهادت رساند و در این دو گور جمعی دفن کرد.

یکی از مسئولان ارتش سوریه در مصاحبه با سانا گفت که دو گور جمعی با اطلاعات دریافتی از مردم محلی کشف شد و این دو گور جمعی در نزدیکی منطقه " الواوی" قرار دارد.         

یکی از مسئولان حوادث غیرمترقبه سوریه می گوید که بیرون آوردن اجساد چند روز طول می کشد.

داعش برای ترساندن مردم استان رقه جنایت های بسیار فجیعی در این استان مرتکب می شد و در میادین و دیگر اماکن عمومی دست و پای مردم را قطع می کرد یا آنان را به دار می آویخت یا به ضرب گلوله می کشت یا سنگسار می کرد یا گردن می زد.

مردم استان دیرالزور در شرق سوریه نیز روز 17 دسامبر 2014 یک گور جمعی را پیدا کردند که در این گور اجساد خویشاوندان آنها بود. همه اجساد موجود در این گور متعلق به افراد قبیله الشعیطات بود قبیله ای که با داعش می جنگید و داعش 230 نفر از افراد این قبیله را کشته و در این گور دفن کرده بود.  

داعش در روزهای 25 ، 26 و 27 ژوئن 2015 بیش از 200 شهروند سوری را که در میان آنها تعدادی زن و کودک بودند ، در شهر عین العرب در شمال سوریه قتل عام کرد .

ارتش عراق هم هنگام اجرای عملیات ضد تروریستی خود ده ها گور جمعی را کشف کرده است که در این گورهای جمعی صدها جسد وجود دارد .

214

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها