آژانس در گزارش سالانه 2017، پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد

آژانس در گزارش سالانه 2017، پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد
شنبه 9 دی 1396 - 11:20

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل در سال 2017 به راستی آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه داد، تاکید کرد: مدیرکل آژانس تایید می‌کند که ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش طبق برجام عمل کرده است.

العالم - ایران / سیاسی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی جزئیاتی از دستاوردهای این نهاد بین‌المللی در سال 2017 ارائه داد و راستی آزمایی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را یکی از این دستاوردها برشمرد.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بخشی از این گزارش آمده است: آژانس به راستی آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال 2015 حاصل شد، ادامه داده است.

آقای آمانو مدیرکل آژانس در گزارشات فصلی خود به شورای حکام تایید کرد که تعهدات هسته‌ای ایران در این توافق به طور کامل اجرا می شود. بازرسان آژانس به بازرسی تاسیسات در ایران ادامه داده، صدها نمونه محیطی به دست آورده و فعالیت‌هایی انجام داده‌اند که توسط این تکنولوژی پیشرفته شامل جمع‌آوری اطلاعات و سیستم‌های پردازش مورد حمایت است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گزارش خود با اشاره به 60 ساله شدن دیده بان هسته‌ای سازمان ملل در سال 2017، برگزاری دو کنفرانس در سطح وزیران و مشارکت‌های جدید برای پیشبرد استفاده از فناوری هسته‌ای برای توسعه پایدار را از دستاوردهای دیگر آژانس در سال جاری (میلادی) دانست.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها