يكي از مسئولان ارشد وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطيني:

خواسته اسرای فلسطینی شهادت یا پیروزی است

خواسته اسرای فلسطینی شهادت یا پیروزی است
يکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 17:41

يکي ازمسئولان ارشد وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطيني با بيان اينکه اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي وارد بيست و هفتمين روز خود شده است، اعلام کرد هدف اين اسرا از اعتصاب غذا شهادت يا پيروزي است.

 «بهاء المدهون» روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: اسرای قهرمان فلسطینی امروز وارد بیست و هفتمین روز اعتصاب غذای خود شده‌اند و هیچ نشانه‌ای دال بر تصمیم اسرا برای توقف اعتصاب آنان وجود ندارد.

عضو ارشد وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطینی با اشاره به وجود تماس‌هایی میان مسئولان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، و وزارت خارجه با سازمان اطلاعات مصر، گفت: طرف مصری با دشمن صهیونیست در تماس است تا این رژیم را به بهبود شرایط اسرای فلسطینی و بازگرداندن اوضاع به قبل از بازگشت گیلعاد شالیت (نظامی صهیونیستی که در ازای آزادی شماری از اسرای فلسطینی آزاد شد) ملزم کند، اما تاکنون توافق خاصی دراین زمینه روی نداده است.

المدهون گفت: چند ساعت قبل نامه‌ای از سوی اسرا به دست من رسید که در آن اسرا ضمن اعلام اینکه به مبارزه خود ادامه می‌دهند، تاکید کرده‌اند که از روز پنج شنبه گذشته هیچ دیداری میان آنان و مسئولان زندان‌های رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است و آن‌ها درصدد تشدید اعتصاب خود هستند.

وی اظهار داشت: اطلاعات رسیده حاکی از آن است که اسرای فلسطینی تصمیم دارند، علاوه بر غذا، از خوردن مایعات نیز خودداری کنند و قطعا دیگر اسرای فلسطینی نیز از آنان تبعیت خواهند کرد.

عضو ارشد وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطینی افزود: این ‌‌نهایت اقدامی است که اسرا می‌توانند انجام بدهند و درصورتیکه مسئولان زندان‌های رژیم صهیونیستی به خواسته‌های اسرا پاسخ ندهند، اعتصاب آب به معنای شهادت آنان است.

به گفته وی، دو نفر از اسرای اعتصاب کننده در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی، اعتصاب آب را آغاز کرده‌اند و این مساله بدان معناست که اسرای دیگر نیز به پیروی از آنان اعتصاب را آغاز خواهند کرد و این به معنای شهادت یا پیروزی است.

 بهاء المدهون به رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره برآورده نکردن خواسته‌های اسرا به ویژه درشرایطی که اعتصاب آب برخی از آنان آغاز شده است، هشدار داد وتصریح کرد: اسرای فلسطینی اعتصاب غذا کرده‌اند تا چهره قبیح رژیم اشغالگر و جنایت‌هایی را که این رژیم از سال‌ها پیش علیه آنان مرتکب شده است، به جهانیان نشان دهند و به همین دلیل، اعتصاب خود را تشدید می‌کنند.

عضو ارشد وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، تاکید کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل با بی‌توجهی به خواسته‌های اسرا، همه تلاش‌های بین المللی و همه درخواست‌هایی را که در مناطق مختلف برای آزادی اسرا و کمک به آنان سر داده می‌شود، نادیده می‌گیرد.



پربیننده ترین خبرها