محكوميت تخريب منازل فلسطينيان در كرانه باختري

محكوميت تخريب منازل فلسطينيان در كرانه باختري
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 05:19

سازمان هاي غير دولتي بشر دوستانه روز يكشنبه اقدام رژيم صهيونيستي را به تخريب ده ها واحد مسكوني، منبع هاي آب و زيرساخت هاي فلسطينيان را محكوم كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم نقل از منابع خبری ، سازمان هاي غير دولتي محلي و بين المللي با نظارت دفتر هماهنگي امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با انتشار گزارشي با اعلام اين خبر خاطر نشان كردند 110 واحد مسكوني فلسطيني نيز با تهديد تخريب شدن مواجه است.

رژيم صهيونيستي 62 واحد مسكوني فلسطيني را كه با كمك هاي مالي فرانسه، هلند، انگليس، لهستان، ايرلند و كميسيون اروپا احداث شده بود، نابود كرده است.

فرانسه در ماه آوريل به دليل اقدام رژيم صهيونيستي به تخريب دو منبع آب نزديك الخليل در جنوب كرانه باختري كه با كمك مالي اين كشور احداث شده بود، اعتراض خود را به سفير اين رژيم در پاريس ابلاغ كرد.

بر اساس اين گزارش در سال 2011 ششصد و بيست واحد مسكوني در كرانه باختري تخريب شده است كه سرمايه احداث 62 واحد آن را اتحاديه اروپا تامين كرده بود. تقريبا همه اين واحدهاي مسكوني در منطقه( cسي) كرانه باختري قرار دارند كه رژيم صهيونيستي مسووليت اداري و امنيتي آنجا را بر عهده دارد.

ارتش رژيم صهيونيستي در توضيح اين امر اعلام كرده از آنجاييكه اين واحدهاي مسكوني بدون اخذ مجوز ساخته شده اند، ارتش مجبور است آنها را تخريب كند.

نيكلا وركن، از آكسفام اعلام كرد: اين تخريب ها جوامع آسيب پذير را از كمك كساني كه نگران حال آنها هستند، محروم كرده است .

امانوئل بناني از كميته كاتوليك ها براي مبارزه با فقر گفت: تخريب طرح هايي كه با كمك مالي اتحاديه اروپا ساخته مي شوند، و آواره كردن فلسطيني هاي سرزمين هاي اشغالي، با كنوانسيون هاي ژنو مغاير است و اتحاديه اروپا بايد در حمايت از رعايت حقوق بين الملل بشر موضع بگيرد.  

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها