تظاهرات هزاران نفر در تل‌آویو علیه فساد در کابینه نتانیاهو

تظاهرات هزاران نفر در تل‌آویو علیه فساد در کابینه نتانیاهو
يکشنبه 10 دی 1396 - 05:26

هزاران نفر در شهرهای تل‌آویو، حیفا، و قدس در اعتراض به فساد مالی در کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

العالم-فلسطین اشغالی

بیش از 2هزار نفر از ساکنین تل‌آویو شامگاه شنبه در اعتراض به فساد دولتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه‌اش برای پنجمین هفته پیاپی به خیابان‌های این شهر آمده و تظاهرات کرد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، ساکنین شهرهای حیفا، قدس و العفوله نیز تظاهراتی را در اعتراض به پرونده‌های فساد مالی نتانیاهو برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان با حمل پلاکاردهایی با نوشته «جُرم‌وزیر» (Crime Minister به جای کلمه نخست‌وزیر Prime Minister) خواستار استعفای نتانیاهو از این سمت و تمام اعضای مفسد کابینه او شدند.

حزب «لیکود» (حزب نتانیاهو و حاکم بر کابینه رژیم صهیونیستی) اما با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این تظاهرات، مدعی شد جریان چپ‌گرای سیاسی در اسرائیل، مشغول تفرقه‌افکنی و دو نیم کردن صهیونیست‌ها است.

این در حالی است که نتانیاهو هفته قبل به خاطر 3 پرونده فساد مالی، دریافت رشوه و سوء استفاده از قدرت، برای هفتمین بار مورد بازجویی پلیس قرار گرفت.

نتانیاهو تحت پرونده موسوم به «1000» به دریافت رشوه و کمک‌های مالی غیرقانونی خارجی، تحت پرونده «2000» به سوء استفاده از قدرت و پرداخت رشوه به نشریه «یدیعوت آحرونوت» جهت حمایت و پوشش ویژه، و تحت پرونده «3000» به زد و بند در جریان خرید زیردریایی‌های اتمی از آلمان متهم است.

فارس

پربیننده ترین خبرها