جدایی وزیر سابق عراقی از جریان صدر و تاسیس حزبی جدید

جدایی وزیر سابق عراقی از جریان صدر و تاسیس حزبی جدید
دوشنبه 11 دی 1396 - 15:55

وزیر سابق عمران و اسکان در دولت عراق با اعلام جدایی از جریان صدر از تاسیس حزبی جدید خبر داد.

العالم - عراق

«محمد صاحب الدراجی» وزیر سابق عمران و اسکان در دولت عراق، از جریان صدر جدا شد و از تاسیس حزب جدیدی به نام «المهنیین للأعمار» خبر داد.

وی در صفحه فیس‌بوکش نوشت که خودش در پست دبیرکلی این حزب به فعالیت سیاسی‌اش ادامه خواهد داد و در عین حال از شخصیت‌های شایسته و حرفه‌ای برای گفت‌وگو و پیوستن به این حزب و تبادل نظر درباره مهمترین ارکان برای توسعه کشور و حل و فصل مشکلات عمرانی و اقتصادی دعوت کرد.

الدراجی در ادامه تاکید کرد که در انتخاب اسم این حزب دقت فراوانی به خرج داده تا نامی باشد که بیانگر اهداف ترسیم شده این حزب باشد و در عین حال وی قصد دارد از تجارب چند ساله‌ کار اداری در نهادهای دولتی و غیر دولتی برای اداره این حزب استفاده کند.

در آستانه انتخابات پارلمانی آینده در ماه می 2018 ، عرصه سیاسی عراق شاهد، اعلام موجودیت احزاب سیاسی متعدد اشت و پیش‌بینی می‌شود تا زمان باقی مانده به انتخابات، انشقاق‌ها و ائتلاف‌های جدیدی در این کشور شکل گیرد.

پس از تصویب قانون اساسی جدید عراق در سال 2005، تاکنون سه دوره انتخابات سراسری مجلس نمایندگان در سال‌های 2006، 2010 و 2014 و سه دوره انتخابات شوراهای استانی نیز برگزار شده است. در نظام پارلمانی عراق، انتخابات مجلس نمایندگان به معنای انتخاب دولت و ریاست قوه مجریه نیز تلقی می‌شود و شوراهای استانی نیز دارای اختیارات وسیعی از جمله انتخاب استاندار و مسئولان استانی هستند زیرا به نوعی دولت محلی محسوب می‌شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها