سیاستمداران وروزنامه نگاران مصری از العالم حمایت کردند

سیاستمداران وروزنامه نگاران مصری از العالم حمایت کردند
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 13:37

سياستمداران و روزنامه نگاران مصري امروز با برگزاري تجمع گسترده اي مقابل اتحاديه روزنامه نگاران در قاهره، حمايتشان را از شبکه العالم اعلام کردند.

مدیر دفتر شبکه العالم در قاهره، بعد از ظهر دوشنبه تأکید کرد؛ امروز تجمع بزرگی با حضور بسیاری از رهبران سیاسی و روزنامه نگاران مقابل مقر اتحادیه روزنامه نگاران در قاهره برگزار شد.

احمد السیوفی ادامه داد: تجمع کنندگان حمله به دفتر شبکه العالم را محکوم کرده، و اعلام کردند که اقدامات مناسبی را برای مقابله با اینگونه حملات انجام خواهند داد.

تحصن و اعتصاب غذا از امروز

السیوفی ادامه داد: قرار است امروز دیداری را با "الکتاتنی" رییس مجلس مصر داشته باشیم، و پس از اعلام تحصن، برای مدتی نامحدود اعتصاب غذا خواهیم کرد.

السیوفی افزود: تا زمانی که همه حقوق مان را نگیریم، و همه تجهیزات توقیف شده بازگردانده نشود، و همچنین تا زمانی که به صورت قانونی به ما مجوز ندهند، این اعتصاب غذا متوقف نخواهد شد.

 

احمد السیوفی دیروز در مصاحبه ای مطبوعاتی تأکید کرد: نیروهای امینتی با حمله به دفتر شبکه همه دستگاه ها و تجهیزات تصویر برداری را به بهانه نداشتن مجوز توقیف کردند.

وی با اشاره به سکوت مقامات ذیربط مصری در قبال درخواستهای مکرر برای دریافت مجوز افزود: دستگاه های ذیربط همواره از موافقت با اعطای مجوز برای فعالیتهای رسانه ای شبکه طفره می رفتند.

السیوفی با بیان اینکه همه فعالیتهای دفتر شبکه العالم بر اساس برگه های رسمی و قانونی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: دفتر شبکه العالم همه کارها و مراحل لازم را برای گرفتن مجوز انجام داده، ولی مسئولان صدور مجوز را به پایان انتخابات ریاست جمهوری موکول کردند.

السیوفی گفت: برخی از کارکنان شبکه در اعتراض به این حمله از صبح دوشنبه دست به اعتصاب غذا می زنند.

السیوفی خاطرنشان کرد: درحالی به دفتر شبکه العالم در قاهره حمله می شود که در این شهر بسیاری از شبکه ها از جمله شبکه های آمریکایی، اروپایی، عربی، و حتی صهیونیستی در امنیت و بدون مشکل کار می کنند و به همه آنها مجوزهای داده شده است.

السیوفی تأکید کرد: ما همه تلاش خود را برای گرفتن مجوزهای لازم انجام دادیم، و حتی چند بار با وزیر اطلاع رسانی دیدار کردیم، ولی با وجود حمایت و همدردی همگان با شبکه العالم، از ما خواستند برای گرفتن مجوز تا پس از انتخابات صبر کنیم.

نیروهای امنیتی در این حمله 2 تن از کارکنان دفتر شبکه را نیز بازداشت کردند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها