افزایش تدابیر امنیتی در کلیساهای مصر

افزایش تدابیر امنیتی در کلیساهای مصر
دوشنبه 11 دی 1396 - 02:11

سخنگوی ارتش مصر از تقویت تدابیر و حضور نیروهای امنیتی در اطراف کلیساهای این کشور در خلال جشن های سال نو خبر داد.

العالم – مصر

مقامات نظامی مصر در حالی از تقویت تدابیر امنیتی در کشور سخن می گویند که دو روز پیش در پی تیراندازی در کلیسای مناطق جنوبی قاهره دست کم ده نفر شامل یک نیروی پلیس و یکی از شبه نظامیان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از قاهره، تامر الرفاعی با اشاره به تلاش مقامات نظامی کشور جهت تامین امنیت شهروندان قبطی برای حضور در مراسم جشن های سال نو بر تقویت تدابیر امنیتی در مناطق اطراف کلیساها و مناطق مذهبی کشور تاکید کرد.

در پی سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر در ژوئیه 2013 و بروز خشونت و درگیری بین طرفداران و مخالفان وی، این کشور با موجی از اقدامات تروریستی که صدها کشته بر جا گذاشته روبرو شده است.

حملات تروریستی مصر با هدف ضربه زدن به نیروهای امنیتی ابتدا در شمال سینا آغاز شد و به تدریج به دیگر استان های این کشور شامل قاهره پایتخت رسید.

در این حوادث دهها نفراز مسیحیان قبطی در پی عملیات بمب گذاری در کلیساها جان خود را از دست دادند.

براساس گزارش ها، اکثر حملات تروریستی از سوی گروههای شبه نظامی وابسته به گروه تروریستی تکفیری صهیونیستی داعش در منطقه سینا انجام شده است.

تروریست های داعش مسئولیت حادثه تیراندازی مرگبار در اواخر می در استان المنیای مصر که منجر به کشته شدن دست کم 30 نفر از قبطیان شد رابر عهده گرفتند.

همچنین در اوایل آوریل، این گروه تروریستی مسئولیت عملیات بمب گذاری در دو کلیسا در استان های غربیه و اسکندریه که دست کم 47 قربانی و بیش از 120 مجروح بر جا گذاشت را پذیرفت.

افزون بر آن، داعش مسئولیت عملیات انتحاری مشابه در کلیسا مصر در دسامبر 2016 که دست کم منجر به کشته شدن 29 نفر که اکثر آنان زنان و کودکان بودند را برعهده گرفتند.

در پی اعلام عملیات مبارزه با تروریسم از سوی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر پس از سرنگونی محمد مرسی، صدها نفر از تروریست ها در درگیری با نیروهای امنیتی قاهره کشته و شماری از آنان بازداشت شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها