محاصره دفتر شبکه العالم در قاهره

محاصره دفتر شبکه العالم در قاهره
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 15:14

نيروهاي امنيتي با محاصره دفتر شبکه العالم درقاهره، تأکيد کردند که طبق دستور هر کسي را که بخواهد وارد اين دفتر شود بازداشت مي کنند.

"احمد السیوفی" رييس دفتر شبكه خبري العالم در قاهره روز دوشنبه اعلام كرد، نيروهاي امنیتی دفتر اين شبكه را محاصره كرده و از ورود كارکنان به آن جلوگيري مي كنند .. به آن ها دستور داده شده است كساني را بخواهند وارد اين دفتر شوند، بازداشت نمایند.

السيوفي تاكيد كرد: گفته شده است كه محاصره دفتر العالم ممكن است مقدمه اي براي بازداشت رييس آن باشد.

وي افزود: دسترسی به اطلاعات و اخبار حق هر شهروند مصری است، و تا هنگامی که فعالیتهای رسانه ای برخلاف قانون نباشد، هيچ افسر پليس يا حتي وزيری حق ندارد اين حق را به هر بهانه اي از ملت سلب كند.

آزادی کارکنان دفتر شبکه العالم

السیوفی خاطرنشان کرد: پس از تشكيل پرونده براي دفتر شبكه العالم و خبرنگار آن، دفتر اين شبكه با تلاش هاي پيگير توانست "تامر ابودامع"(ازکارکنان دفترالعالم) را شب گذشته و "خالد السيوفي" خبرنگار شبكه العالم را صبح امروز، آزاد كند.

وی با اشاره به تصمیم برای افزایش اعتراض ها و اعتصاب غذا گفت: اين اقدامات گسترده تا زماني كه همه حقوق و اموال توقیف شده شبكه مسترد نشود، ادامه خواهد يافت؛ به ويژه این كه مصر در آستانه انتخابات قرار گرفته و روزهای حساسی را در پیش رو دارد  و اين شبكه بايد شرايط پوشش خبري انتخابات را داشته باشد.

 

 14-11:05

 

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها