واکنش فتح و حماس به الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اسراییل

واکنش فتح و حماس به الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اسراییل
دوشنبه 11 دی 1396 - 10:33

صدها نفر از اعضای حزب لیکود (حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستی) پیش‌نویس قانونی را تصویب کردند که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و اغوار به سرزمین‌های اشغالی و ادامه شهرک‌سازی‌ها را منجر خواهد شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

حزب لیکود (حزب حاکم رژیم صهیونیستی) یکشنبه شب (دیشب) پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به حاکمیت این رژیم بر تمام شهرک‌های صهیونیستی ساخته شده در کرانه باختری و قدس (قدس شرقی و غربی) فرا می خواند و به عبارت دیگر این مناطق به مناطق تحت اشغال رژیم اسرائیل افزوده می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از «المیادین»، حدود هزار نفر از اعضای این حزب که در جلسه مذکور حضور داشتند به پیش‌نویش ارائه شده رأی مثبت دادند و هیچ فردی با آن مخالفت نکرد.

واکنش حماس

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس در واکنش به این موضوع اعلام کرد موافقت لیکود با انضمام کرانه باختری و قدس به اسرائیل ادامه سیاست تعرض به حق  فلسطین، سوءاستفاده از مواضع آمریکا و تصمیم خطرناک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا (درباره قدس) است.

برهوم تأکید کرد تصویب پیش‌نویس قانون مذکور نشان می‌دهد مواضع حماس در قبال توافق اسلو و طرح‌های تسویه که به رژیم اشغالگر فرصت بسیاری برای اجرای سیاست افراطی و نژادپرستانه خود داده است، درست بوده است.

این عضو حماس افزود: وضعیت پیش آمده باعث می‌شود ملت ما بیشتر حصول حقوق خود و گزینه مقاومت را دنبال کند تا بتواند در مقابل اینگونه طرح‌ها بایستد.

واکنش فتح

فتح ضمن محکوم کردن اقدام مذکور، اعلام کرد تصویب پیش‌نویس قانون یاد شده پایان بقایای روند صلح بود.

در بیانیه جنبش فتح آمده است: این اقدام مانند کنار زدن تمام توافق‌های امضا شده و عمل تحریک‌آمیزی است که نمی‌توان در قبال آن سکوت کرد؛ این اقدام هم‌چنین نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل از جمله قطعنامه 2334 است که تأکید می‌ند کرانه باختری و قدس، اراضی اشغالی است.

فتح تأکید کرد اسرائیل با این اقدام، بقایای روند صلح را به صورت یکجانبه از بین برد و مسئولیت کامل این موضوع بر عهده تل‌آویو است.

جنبش فتح در ادامه از مجامع بین‌المللی خواست برای جلوگیری از عملی شدن این موضوع، فورا وارد عمل شوند.

این اقدام حزب حاکم لیکود در حالی تصویب می‌شود که آمریکا در (15 آذرماه) قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و تظاهرات‌ها علیه آن هنوز ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها