لاریجانی: شرایط مردم برای نرخ بنزین و سوخت باید در نظر گرفته شود

لاریجانی: شرایط مردم برای نرخ بنزین و سوخت باید در نظر گرفته شود
دوشنبه 11 دی 1396 - 16:21

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اتخاذ قیمتی متعارف برای بنزین و سوخت گفت: برای نرخ بنزین و سوخت حتما شرایط مردم را در نظر بگیریم.

العالم - ایران / سیاسی

علی لاریجانی روز دوشنبه در نشست کمیسیون تلفیق لایجه بودجه سال 97 اظهار داشت: پرش در این زمینه به مصلحت نیست و باید راه هایی مانند دو نرخی بودن اندیشیده شود تا به طبقات پایین جامعه فشار نیاید.
وی همچنین گفت: باید برای کسانی که در تولید و اشتغال سرمایه گذاری می کنند و برای استان های کم برخوردار تسهیلات خاص قایل شویم تا از این شرایط بیرون بیایند.

لاریجانی با انتقاد از طرح بنگاه های زودبازده در دولت های نهم و دهم گفت: اعتقادی به طرح های زودبازده که در دو کابینه انجام شد ندارم و این طرح موفق نبود. باید زمینه را برای سرمایه گذاری آماده کنیم و کاری کنیم که مردم برای سرمایه گذاری انگیزه داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اختصاص یارانه به طرح های سرمایه گذاری اظهار داشت: اگر مساله صادرات راه نیفتد، وضع کشور درست نمی شود، باید معافیت و مشوق های پایدار قایل شویم که انگیزه ایجاد شود.

لاریجانی همچنین در خصوص تولید داخل با تاکید حمایت از این بخش گفت: باید از محصول داخلی صیانت کنیم ؛ نمی توانیم در این مسابقه موفق شویم مگر این که جلوی واردات بعضی از محصولات را بگیریم. مقام معظم رهبری هم در این زمینه تاکید داشتند.

وی در عین حال اظهار داشت: در سال های گذشته یکی از مشکلات ما در برنامه پنجم این بود که در زمینه ریل پیشرفت خوبی نداشتیم ، در بزرگراه ها داشتیم اما در ریل نداشتیم و باید سرمایه گذاری جدی تری می داشتیم. اگر مشکل را در نیابیم، حل نمی شود.

پربیننده ترین خبرها