بازی های المپیک زمستانی؛ کره شمالی و جنوبی را متحد می کند!

بازی های المپیک زمستانی؛ کره شمالی و جنوبی را متحد می کند!
دوشنبه 11 دی 1396 - 17:28

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امروز دوشنبه اعلام کرد که آمادۀ فرستادن یک هیأت به کره جنوبی برای مشارکت در بازی های المپیک زمستانی 2018 است .

العالم - آسیا

کیم جونگ اون در پیامی به مردم کره شمالی به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی اعلام کرد : من امیدوارم که بازی های المپیک پیونگ چانگ با موفقیت برگزار شود.

رهبر کره شمالی اعلام کرد، ما آماده برداشتن گام های مناسب از جمله فرستادن هیأتی به کره جنوبی برای مشارکت در بازی های المپیک زمستانی هستیم . مقامات شمال و جنوب شبه جزیره کره باید در آینده نزدیک با همدیگر دیدار کنند.

شهر پیونگ چانگ در شمال شرق کره جنوبی از روز 9 تا 25 نوامبر 2018 میزبان بازی های المپیک زمستانی خواهد بود.

فتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز از آمادگی کره شمالی برای فرستادن هیأتی به همسایه جنوبی خود استقبال کرد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: برگزاری بازی های المپیک نَه تنها به برقراری صلح در شبه جزیره کره بلکه در منطقه و جهان نیز کمک می کند.  

مراکز اصلی برگزاری بازی های المپیک زمستانی 2018 در فاصلۀ 80 کیلومتری از مرزهای کره جنوبی و کره شمالی قرار دارند.

"مون چه این" رئیس جمهور کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که بازی های المپیک به کاهش بحران شبه جزیره کره کمک کند و در همین راستا پیشنهاد کرد که رزمایش مشترک سالانۀ کره جنوبی و آمریکا به تأخیر بیفتد.

رزمایش مشترک سالانۀ کره جنوبی و آمریکا معمولاً آخر نوامبر یا اول مارس آغاز می شود و هر بار که برگزار می شود ، به بحران شبه جزیره کره دامن می زند زیرا پیونگ یانگ – پایتخت کره شمالی – می گوید که این رزمایش ها مقدمه ای برای تجاوز به خاک کره شمالی است .

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها