بازداشت شیخ شادی مولوي با اطلاعات آمريكايي

بازداشت شیخ شادی مولوي با اطلاعات آمريكايي
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 05:46

"نبيل وهبي" بازپرس نظامي لبنان، روز گذشته حكم بازداشت شادي مولوي را به جرم وابسته بودن به يك سازمان تروريستي مسلح صادر كرد تا اين اقدام مقدمه‌اي شود بر شورش مسلحانه طرفداران جريان 14 مارس در اين کشور.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم به نقل از روزنامه الاخبار منابع امنيتي اعلام داشتند بازداشت شادی مولوي كه آتش اعتراض‌هاي طرابلس را شعله ور كرد پس از بازداشت سه نفر، اعم از يك اردني و قطري، توسط اداره كل امنيت عمومي انجام شد.

چندين مسئول امنيتي نيز تاكيد كردند نهادهاي امنيتي امريكا اطلاعاتي مبني بر ورود يك جوان اردني موسوم به عبدالملك عبدالسلام به لبنان از طريق سوريه و اينكه به زودي لبنان را نيز ترك خواهد كرد، در اختيار  اداره كل امنيت عمومي قرار دادند.

اين اطلاعات حاكي از آن بود كه وي مسئول هماهنگي سازمان القاعده در برخي كشورهاي خاروميانه از جمله افغانستان، ايران، پاكستان، سوريه، لبنان و اردن است.

اداره كل امنيت عمومي لبنان نيز به دنبال اين خبر، نام عبدالسلام را به گذرگاه‌هاي مرزي اعلام كرد و وي به هنگام ترك لبنان به سوي اردن در فرودگاه بين المللي بيروت بازداشت شد.

بر اساس این گزارش وي اعتراف كرد مبالغي از مردي قطري به نام عبدالعزيز العطيه كه در هتلي در منطقه سن الفيل اقامت دارد دريافت كرده است. عبدالسلام در لبنان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و مقامات امنیتی لبنان پس از دستگیری وی، اقدام به درمانش نمودند.

اداره كل امنيت عمومي، با ادامه بازجويي از عبدالسلام دريافت وي در لبنان با جواني از شمال در ارتباط می‌باشد كه نام مستعار وي آدم است و بنا به گفته عبدالسلام مسئول هماهنگي با  فرد مذكور و گروههاي وابسته به سازمان القاعده در لبنان و سوريه است.

با استفاده از شماره تلفن‌ها و تماس‌های گرفته شده میان عبدالسلام و آدم، مشخص گردید وي در منطقه مجدليا (زغرتا) حضور دارد تا آنکه سرنخ‌ها به امام جماعت یکی از مساجد طرابلس رسید و به این ترتیب، شادي المولوي شناسايي شد كه براساس اطلاعات امنيتي مشخص گردید كه وي از اسم مستعار ادم استفاده مي‌كرده و در زمينه هماهنگي ميان گروه‌هاي وابسته به سازمان القاعده در لبنان و سوريه فعاليت داشته است.

 

اين در حالي است كه دادگاه نظامي، العطيه و فروشنده تلفن را آزاد كرد اما مولوي و عبدالسلام هنوز در بازداشت به سر مي‌برند.

مروان شربل وزير كشور لبنان در همین رابطه اعلام كرد درآخرين تحول مربوط به اين پرونده اداره كل امنيت عمومي اقدام به گشايش پرونده تحقيق از افسر بازداشت مولوي كرد تا روند قانوني بودن اقدامات در حين بازداشت مشخص شود، این سخن شربل حکایت از آن دارد که شادی مولوی که به جریان 14مارس وابستگی دارد به این سادگی آزاد نشده و به احتمال زیاد وی وابستگی شدید و عمیقی با القاعده، به خصوص ترورهای صورت گرفته در لبنان داشته و دارد.

فشار وارد شده از سوی طرفداران مسلح جریان 14 مارس و به آشوب کشاندن شهر طرابلس در طول دو روز گذشته، همه ناشی از وحشت آنها از درز اطلاعات شادی مولوی است، مساله‌ای که می‌تواند باعث رو شدن دست بسیاری از افراد دیگر در این ماجرا شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها