فعال حقوقی مصري:

العالم شبكه اي حرفه اي و بي طرف است

 العالم شبكه اي حرفه اي و بي طرف است
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 07:15

قاهره (العالم) ـ وكيل و فعال حقوقي مصر در واكنش به حمله نيروهاي امنيتي به دفتر شبكه العالم در قاهره، گفت: العالم قدرت حرفه اي و مواضع بي طرفانه خود را درقبال رويدادهاي مصر و جهان به اثبات رسانده و محتواي برنامه هاي آن معقولانه است.

محمد منيب سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم سابق مصر تلاش مي كرد كه كشور را وارد راهبردي كند كه ارتباطي با امنيت ملي عربي و امنيت ملي مصر نداشت بلكه از منافع آمريكا و رژيم اسرائيل و همپيمانان آن در داخل و خارج از منطقه حفاظت مي كرد.

وي تصريح كرد: مردم مصر امروز نظام جديد و متفاوتي مي خواهند كه منافع راهبردي كشور را در ارتباط روشن با امنيت ملي مصر و جهان عرب و سپس امنيت كل منطقه ببيند.

منيب با بيان اين كه نمي توان حضور قوي ايران در اين منطقه را ناديده گرفت، افزود: بنابر اين حركت در مسير نزديك شدن به اين كشور قوي و بزرگ داراي منافع در منطقه امري طبيعي است اما غير از اين هرچه باشد جاي سوال دارد بويژه كه يك هيات مردمي مصر شامل تعداد زيادي از اعضاي پارلمان هفته گذشته سفر مهمي به جمهوري اسلامي ايران داشت.

وكيل و فعال حقوقي مصر گفت: به اعتقاد من، اين هيات مردمي مصر نشست هاي مهمي را برگزار و با برداشت جديدي به مصر بازگشت كه اين ايده و افكار جديد را به افكار عمومي مصر منتقل خواهد كرد كه نبايد موضع خصمانه اي عليه ايران بگيريم زيرا دشمنان واقعي ما صهيونيست ها و حاميان آنها هستند.

وي درپاسخ به اين سوال كه چه جريانهايي در پس پرده تصميم براي حمله به دفتر العالم در شهر قاهره وبستن آن بويژه با توجه به قبضه قدرت در دست شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر است، خاطرنشان كرد: اين گونه تصميمات را معمولا بخش توليدات هنري وزارت كشور مصر مي گيرد كه در كنارش دفتر وزير مسئول اعطاي مجوز به دفاتر شبكه هاي خبري و شبكه هاي ماهواره اي است.

وي تصريح كرد: ما قانوني داريم كه بر حق تبادل اطلاعات و آزادي انديشه و بيان تاكيد مي كند و در قانون اساسي بر اين امر تاكيد شده اما مشكل از رژيم گذشته باقي مانده است به گونه اي كه اين رژيم به شبكه هاي تلويزيوني ماهواره اي بدون اعطاي نهايي مجوز اجازه فعاليت مي داد يعني اجازه داده مي شد كه اقدامات اداري براي گرفتن مجوز را آغاز كند اما پرونده براي تاييد نهايي پشت در اتاق وزير خاك مي خورد و تاييد نمي شد.

منيب گفت: يكي از افسران پيشتر به احمد السيوفي مدير دفتر العالم در قاهره گفته بود كه ما به شما مجوز نمي دهيم تا هرگاه بخواهيم بهانه اي قانوني براي بستن دفتر شما داشته باشيم.

وي خاطرنشان كرد: مصر تا اين لحظه از رژيم گذشته خلاص نشده است در نتيجه بقاياي اين رژيم همچنان برخي اركان كشور را در دست دارند و بر بازگرداندن كشور به آنچه در آن بوديم، اصرار مي ورزند.

اين فعال حقوقي مصر گفت: انقلاب مصر هنوز تكميل نشده و تنها راس رژيم را سرنگون كرده است اما عناصر رژيم همچنان در كشور حكمفرما هستند لذا ملت مصر و نيروهاي پوياي آن تلاش مي كنند كه از اين دوره براي تجديد قوا و در اختيار گرفتن همه اهرم هاي سياسي به منظور تحقق اهداف انقلاب استفاده كنند.

درحالي كه شبكه‌هاي غربي و صهيونيستي در مصر آزادانه فعاليت مي‌كنند، نيروهاي امنيتي شوراي نظامي حاكم ظهر يكشنبه (24 ارديبهشت) به علت هراس از فعاليت رسانه‌هاي آزاد به دفتر العالم در قاهره حمله و همه تجهيزات آن را مصادره كردند.

نيروهاي امنيتي شوراي نظامي حاكم مصر دفتر العالم را در قاهره به فعاليت غيرقانوني متهم كردند و چند ساعت در دفتر اين شبكه به بازرسي از تجهيزات و دوربين ها پرداختند.

احمد السيوفي مدير دفتر العالم گزارش داد با توجه به اطلاعاتي كه داريم، اتهامي كه به ما اعلام شده است فعاليت بدون مجوز است، اما بر اساس همين اطلاعات اتهام اصلي به من به عنوان مدير دفتر شبكه العالم در قاهره فعاليت در يك شبكه شيعه ايراني است.

Ma.19:07.14

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها