سخنگوی دولت عراق: گفت‌وگو با نیروهای کُرد ضروری است

سخنگوی دولت عراق: گفت‌وگو با نیروهای کُرد ضروری است
سه شنبه 12 دی 1396 - 10:24

سخنگوی دولت عراق بر ضرورت آغاز گفت‌وگوهای فنی با منطقه کردستان از طریق کمیته‌های میدانی برای حل و فصل مشکلات تأکید کرد.

العالم - عراق

«سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق، طی گفت‌‌وگو با روزنامه عراقی «الصباح الجدید»، اظهار داشت: باز کردن کانالهای گفت‌وگو میان دولت فدرال و نیروهای فعال سیاسی و دولت محلی در منطقه کردستان، امری واقعا ضروری است و اقدام در مسیری صحیح برای پایان دادن به بحران به وجود آمده پس از برگزاری همه‌پرسی جدایی به شمار می‌رود.

الحدیثی اظهار داشت که تا کنون هیچ هیأت دولتی از منطقه کردستان به بغداد نیامده است اما همواره از امکان رسیدن هیأت‌هایی حزبی به بغداد اخباری شنیده می‌شود و از آنجا که بحران در روابط با منطقه کردستان به همه گروه‌های سیاسی ارتباط دارد، این امر ضروری است.

وی تاکید کرد: دولت فدرال در حال حاضر بر ضرورت آغاز گفت‌وگوهای فنی با منطقه کردستان از طریق کمیته‌های میدانی برای حل و فصل پرونده‌های موجود، متمرکز است.

سخنگوی دولت عراق افزود: پرونده‌هایی که باید به این کمیته‌ها ارائه شود، شامل گذرگاه‌های مرزی، فرودگاه‌ها، چاه‌های نفتی و صادرات از آنها، منابع آبی و توزیع حقوق کارمندان منطقه کردستان است. منطقه کردستان همچنان در حال صدور نفت‌ از میدان‌های نفتی تحت سیطره‌اش بدون موافقت دولت فدرال است..صادرات نفتی منطقه کردستان بایدبر اساس قوانین کشور، تحت کنترل دولت فدرال باشد تا دولت بتواند در مقابل حقوق کارمندان منطقه کردستان را مانند سایر استانهای کشور، پرداخت کند.

الحدیثی گفت: توقف پروازها در فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه، با این هدف ادامه دارد که این دو فرودگاه به عنوان دو گذرگاه مرزی باید تحت کنترل دولت فدرال باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها