روز "نکبت" امسال متفاوت بود

روز
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 12:19

العالم، رام الله- سالروز اشغال فلسطين موسوم به "يوم النکبه" امسال در فضايي متفاوت و درحالي برگزار شد که اسيران فلسطيني با اعتصاب غذا رژيم اشغالگر را مجبور کردند به مطالبات آنها تن دهد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "یوم النکبه" روزی است که اشغالگران صهیونیست صدها هزار فلسطینی را در 64 سال پیش از این سرزمین بیرون راندند.

خبرنگار شبکه العالم از رام الله گزارش داد، مردم فلسطين در داخل و خارج از كشور، مراسمي را در شصت و چهارمين سالروز نكبت سال 1948 برگزار کردند .. در آستانه برگزاري این مراسم، رژيم صهيونيستي به نيروهاي خود آماده باش کامل داد.

فلسطيني هاي ساكن مناطق اشغالي سال 1948 نيز براي اعتصاب غذای عمومي و حركت به سوی روستاهاي عربي  که ساكنان فلسطینی از آن كوچانده شده يا ويران شده اند، فراخوان دادند.

در چنين روزي رژيم صهيونيستي بيش از 760 هزار فلسطيني را آواره كرد؛ در حال حاضر شمار آوارگان فلسطيني به 5  ميليون نفر رسيده است كه اكثر آن ها در اردن، سوريه و لبنان به سر مي برند.

"ناصر الشرايعه" به خبرنگار العالم، گفت: در راه پيمايي رام الله، زنان، مردان، سالخوردگان، كودكان، جوانان و حتي معلولان شركت کردند .. اين نشان دهنده تاكيد ملت فلسطيني بر پايبندي به حق بازگشت به سرزميني است كه به زور از آن رانده شده اند.

الشرایعه افزود: فلسطینی ها بر اين مساله پافشاري مي كنند و كودكان و جوانان فلسطيني اين حق را از اجداد و پدران خود به ارث مي برند و دست از آن نمي كشند.

الشرايعه خاطرنشان کرد: شصت و چهارمين سالگرد روز نكبت با پیروزی اسیران فلسطینی همزمان شد .. اسيران فلسطيني با اعتصاب غذاي سراسري، رژيم صهيونيستي را وادار به تحمل شكست كردند، و اين ويژگي مهم و متفاوت روز نکبت امسال نسبت به سال هاي قبل است.

الشرايعه در ادامه تصريح كرد : مردم فلسطين با شركت در راه پيمايي سالروز نكبت ، با اسيران فلسطيني اعلام همبستگي كردند.

15/05-11:40



پربیننده ترین خبرها